Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: screen shot  (gelezen 853 keer)

Offline sosso

  • Lid
screen shot
« Gepost op: 2013/10/25, 14:46:09 »
Forum

hoe maak ik een screen shot van een video
groeten
sosso

Offline vanadium

  • Lid
Re: screen shot
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/25, 15:03:35 »
In vlc media speler: Tools - Take snapshot.

Offline sosso

  • Lid
Re: screen shot
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/25, 15:19:59 »
zeer bedankt
sosso

Re: screen shot
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/25, 16:11:47 »
Hoeft bij mij niet!Gewoon op printsreen drukken en dan wordt gevraagd waar ik hem wil hebben..Snapshot heeft het nadeel dat je dan een snapshot krijgt met de resolutie van de film,en als die een stuk minder is,is dat teleurstellend..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline vanadium

  • Lid
Re: screen shot
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/25, 17:51:27 »
Dat klopt helemaal niet. Met de VLC snapshot heb je het originele beeld in de originele resolutie van de film. Met een screenshot van volledig scherm heb je datzelfde beeld, dat echter werd vergroot: meer pixels voor (hoogstens) evenveel kwaliteit, dus.

Re: screen shot
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/26, 12:41:46 »
Dat bedoel ik!Je maakt een screenshot van een volledig scherm,en dat krijg je dan ook als volledig scherm.En met de tegenwoordige HD films kan dat ook prima!Terwijl het originele beeld wat kleiner kan zijn en met een snapshot krijg je dat dus ook kleiner.Volledig scherm is dan toch zo goed van kwaliteit dat je dat gewoon prima als foto kan gebruiken.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: screen shot
« Reactie #6 Gepost op: 2013/10/26, 14:20:02 »
Hoeft bij mij niet!Gewoon op printsreen drukken en dan wordt gevraagd waar ik hem wil hebben..Snapshot heeft het nadeel dat je dan een snapshot krijgt met de resolutie van de film,en als die een stuk minder is,is dat teleurstellend..

Alleen heeft niet iedereen een PrntScrn-knop... steeds meer, met name laptops, hebben geen PrntScrn-knop meer.

Re: screen shot
« Reactie #7 Gepost op: 2013/10/31, 11:24:46 »
Nou zit ik gedwongen te werken op een notebook en in Windows,en inderdaad,bij deze werkt de printscreenknop ook niet,wat ik  ook probeer..Maar goed,dat is windows...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: screen shot
« Reactie #8 Gepost op: 2013/10/31, 11:36:39 »
Het gaat mij er niet om dat de knop niet werkt, het gaat mij erom dat steeds meer (met name laptops) geen PrintScreen-knop meer hebben op het toetsenbord.