Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ik wil meer informatie over xubuntu weten wie kan mij helpen  (gelezen 1442 keer)

erosennin

  • Gast
ik wil meer informatie over xubuntu weten wie kan mij helpen
« Gepost op: 2008/05/29, 11:58:31 »
ik wil graag xubuntu instaleren op mijn pc maar weet nie welke versie het beste is  

alvast bedankt

Offline lizardman

  • Lid
ik wil meer informatie over xubuntu weten wie kan mij helpen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 12:13:11 »
Versie 8.04 is de laatste versie.
http://www.xubuntu.org/
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline siegi

  • Lid
ik wil meer informatie over xubuntu weten wie kan mij helpen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 13:32:52 »
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/werkomgeving/
Daar vind je wat meer info, over het verschil tussen xubuntu, ubuntu, kubuntu

Offline Willem_D

  • Lid
ik wil meer informatie over xubuntu weten wie kan mij helpen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/29, 14:08:11 »
Ik heb op een pc eerst Xubuntu geinstalleerd gehad, omdat ik vanwege hardware-requirements dacht dat Ubuntu te traag zou zijn. Later ben ik toch overgestapt op Ubuntu omdat ik Open Office wilde gebruiken. De vertraging bleek reuze mee te vallen. Het betrof hier een 400MHz Celeron met 384MB.

Dus realiseer je goed dat je onder Xubuntu aanzienlijk minder keuze hebt in te installeren software.

N.B.: Onder Ubuntu kun je ook de Xubuntu-desktop installeren en draaien (deze desktop -xfce genaamd- is via Synaptic te installeren). Je kunt dan het totale software-aanbod uitproberen, o.a. op snelheid.

Groet, Willem_D.


Edit 21 juli 2008:
Ik schreef:
Citaat
Dus realiseer je goed dat je onder Xubuntu aanzienlijk minder keuze hebt in te installeren software.
Deze uitspraak moet ik herroepen; was het gevolg van onervarenheid,sorry!
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline siegi

  • Lid
ik wil meer informatie over xubuntu weten wie kan mij helpen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/29, 14:29:34 »
Onder xubuntu kan je ook gewoon openoffice installeren hoor. (dus dat lijkt me geen argument)

De vertraging bij u valt goed mee door de hoeveelheid ram. :)

Offline ohjajoh

  • Lid
ik wil meer informatie over xubuntu weten wie kan mij helpen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/29, 14:38:37 »
Je kunt alles draaien onder xubuntu wat in de standaard repo's staat, datje daarbij elementen van gnome of kde erbij gaat draaien maakt het iets minder snel. maar nog steeds sneller dan onder Ubuntu of Kubuntu, mits je natuurlijk een wat oudere processor hebt en wat weinig ram. Op een vette processor met veel ram is xubuntu (xfce) heerlijk snel.

Offline Willem_D

  • Lid
ik wil meer informatie over xubuntu weten wie kan mij helpen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/29, 14:42:58 »
Citaat van: siegi
Onder xubuntu kan je ook gewoon openoffice installeren hoor. (dus dat lijkt me geen argument)

De vertraging bij u valt goed mee door de hoeveelheid ram. :)
Mij lukte het destijds niet om onder Xubuntu/Gutsy Gibbon, de Open Office tekstverwerker te installeren via "applications/systeem/add-remove".
Ik kreeg dan de melding "......Word Processor cannot be installed on your computer type (i386 "
Kennelijk is er een andere manier waarmee de installatie wel lukt.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline siegi

  • Lid
ik wil meer informatie over xubuntu weten wie kan mij helpen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/29, 14:45:45 »
In een normaal geval gaat het wel.

Waarschijnlijk als je de softwarebronnen even had geupdate had het wel gelukt. :)

Offline ohjajoh

  • Lid
ik wil meer informatie over xubuntu weten wie kan mij helpen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/29, 14:49:19 »
oh? dat was wel de goeie manier. Met de commandoregel was er misschien meer info over de foutmelding te krijgen. Best gek, is mij op een 400Mhz celeron wel gelukt met 128Mb ram. Ook op een K6-2 btw.

Offline Willem_D

  • Lid
ik wil meer informatie over xubuntu weten wie kan mij helpen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/29, 14:55:31 »
Citaat van: siegi
In een normaal geval gaat het wel.

Waarschijnlijk als je de softwarebronnen even had geupdate had het wel gelukt. :)
Goed mogelijk!


Edit 21 juli 2008:
Kennelijk had ik destijds nog niet door hoe het installeren in zijn werk gaat.
Ik heb later Xubuntu opnieuw geïnstalleerd, en toen lukte het wèl om Open Office en andere paketten te installeren.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
ik wil meer informatie over xubuntu weten wie kan mij helpen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/29, 14:58:45 »
Citaat van: ohjajoh
Je kunt alles draaien onder xubuntu wat in de standaard repo's staat, datje daarbij elementen van gnome of kde erbij gaat draaien maakt het iets minder snel. maar nog steeds sneller dan onder Ubuntu of Kubuntu, mits je natuurlijk een wat oudere processor hebt en wat weinig ram. Op een vette processor met veel ram is xubuntu (xfce) heerlijk snel.
Ik merk met mijn 400MHz/384MB niet veel snelheidsverschil tussen Gnome en Xfce.




Edit 21 juli 2008:
Ik heb Xubuntu opnieuw geïnstaleerd, en heb nu een dual-boot met Ubuntu. Ik werk nu toch het prettigst met Xubuntu: het is minder "stroperig" dan Ubuntu op dit beestje van 10 jaar oud. Je merkt het bijvoorbeeld als je met het muispijltje over een menu-lijst heen beweegt.

Ik ben nog steeds verbaasd over wat je allemaal nog kan doen met zo'n oude pc, als je er Xubuntu op zet. (Ik kan bijvoorbeeld gedownloade Youtube-video's vloeiend en met volledig scherm afspelen, en ook de Open Office Tekstverwerker werkt soepel.)

Fantastisch!
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille