Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Avidemux ondertiteling inbakken.  (gelezen 1909 keer)

Offline skunkm

  • Lid
Avidemux ondertiteling inbakken.
« Gepost op: 2010/08/06, 16:00:16 »
Ik wil met avidemux ondertitels inbakken, maar ik kan dan niet die video op copy laten staan, nou kan ik wel uit het lijstje Mpeg-4 avc (x264) kiezen (de input is ook een mp4 bestand) maar ik heb het idee dat ie dan hele andere instellingen heeft, bijv. bij sample aspect ratio.. staat custum: 1:1 ingevult.. maar de video is 16:9 dus gaat ie er dan een vierkant van maken of bedoelt ie met 1:1 gewoon dat ie er hetzelfde als de input van maakt.
??
ik zou echt totaal neit weten wat ik in moet stellen ik wil gewoon dezelfde video behouden alleen dan met ondertitels ingebakken.

Alvast bedankt.

edit: misschien had ik dit beter bij videobewerking enz. neer kunnen zetten..
« Laatst bewerkt op: 2010/08/06, 16:03:44 door skunkm »

Re: Avidemux ondertiteling inbakken.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/07, 16:46:02 »
Je kunt helaas geen ondertitels inbakken zonder te hercoderen. Want de ondertitel gaat dan nl. deel uitmaken van het beeld: dat wil zeggen alle beelden veranderen. Stukje logica, kan ik moeilijk uitleggen ik hoop dat je het begrijpt. Dit is ook de reden dat ik een hekel heb aan films met 'ingebakken' ondertitels. Ze zijn nl. altijd ge-hercodeerd wat volgens mij de beeldkwaliteit niet ten goede komt.

Zelfde kwaliteit behouden? In theorie onmogelijk, in de praktijk zul je met DivX/XVid films een heel eind komen door alleen de bitrate in te stellen op ong. 1000 (kies in Avidemux voor Mpeg4 lavc (linux audio video codecs = het snelst)). De rest: niet veranderen. Of iets er afsnijden links en rechts wat toch niet op je breedbeeld TV past. Scheelt weer coderen.

Succes :)
http://forum.nedlinux.nl | http://www.alleslinux.com/forum
Linux interesse gebieden: mulitmedia en configuratie.

Re: Avidemux ondertiteling inbakken.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/07, 16:51:28 »
Als je ze toch nog zou willen inbakken: DeVeDe is perfect voor dit soort doeleinden. Staat ook in Ubuntu Softwarecenter!