Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: iPod shuffle wordt niet meteen herkend  (gelezen 1320 keer)

iPod shuffle wordt niet meteen herkend
« Gepost op: 2007/08/12, 14:07:17 »
Ik probeer de nieuwe ipod Shuffle van mijn vriendin aan de praat te krijgen onder Ubuntu.  Maar daar loop ik vast op een aantal zaken:
1) hij schijnt niet automatisch de ipod te herkennen (geen icoontje verwisselbare media, zoals ik dat bij mijn Creative Zen Stone Plus wel krijg)
2) Bij gtkpod probeer ik de nieuwe ipod toe te voegen, maar ik krijg de volgende melding:

Citaat
Could not find iPod directory structure at '/media/ipod'.
If you are sure that the iPod is properly mounted at '/media/ipod', gtkpod can create the directory structure for you.

Do you want to create the directory structure now?
Ik klik bevestigend, en krijg dan de keuze uit een mountpoint en model.  Als mountpoint wordt /media/ipod opgegeven.  Het model staat tussen de keuzelijst en wordt door mij geselecteerd.

Vervolgens krijg ik de volgende foutmelding:

Citaat
Error initialising iPod: Problem creating iPod directory or file: '/media/ipod/iPod_Control'.
Wat gaat hier fout?  En hoe los ik dit op?
Kan dit te maken hebben met het feit dat de iPod voordien al aangesloten en gebruikt is onder MacOSX?

iPod shuffle wordt niet meteen herkend
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/13, 08:37:10 »
Na een beetje zoekwerk heb ik de oplossing gevonden.  De iPod Shuffle (2de generatie) heeft een docking station om bestanden over te zetten en de batterij op te laden.

Deze docking station vraagt behoorlijk wat energie.  Daarom werkte het niet via mijn gewone usb2.0 pci-kaart.  Ik heb 'm dan aan mijn usb-hub aangesloten waar een extra stroombron aan hangt.  Resultaat: iPod wordt meteen herkend en laadt ook verder de batterij op, waar hij voordien na 4 keer knipperen stopte.  Enige nadeel: mijn usb-hub is nog van de vorige generatie (geen 2.0-snelheden dus).

iPod shuffle wordt niet meteen herkend
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/14, 05:45:48 »
En de shuffle blijft voor problemen zorgen: de nummers die ik van Rhythmbox had overgezet op de iPod werden niet afgespeeld.  Nochtans waren ze zichtbaar in Rhythmbox en van daaruit ook vlot af te spelen vanaf de iPod shuffle.

Ik heb dan opgemerkt dat al die nummers in verschillende mapjes werden geplaatst met de namen f02, f03, ... f22, ... enz.  Ik heb die nummers dan uit die mappen gehaald en ze gewoon onder de map Music gezet.  Daarna vond hij geen enkel nummer meer, ook niet diegenen die onder MacOSX (iTunes) waren ingevoerd.  Wat doe ik fout?  En hoe krijg ik muziek op de iPod die af te spelen is?
Ik heb dan de meeste nummers die ik overgezet had terug verwijderd, maar onder Banshee krijg ik te zien dat er nog heel wat geheugen van de Schuffle in gebruik is, meer dan wat er normaal door de nummers ingenomen zouden moeten worden.

GtkPod helpt me voorlopig ook niet verder.  Iemand suggesties?

edit: ik ben weer te snel geweest.  Ik kreeg plots de 'geniale' ingeving om de verborgen mappen van de iPod weer te geven en daar stond een mapje .trashes met alle verwijderde bestanden in.  Prullenbak geledigd en via gtkPod opnieuw muziek erop geplaatst en dat blijkt te werken.