Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestel GEEN Ubuntu CD  (gelezen 11015 keer)

Offline geertman

  • Lid
    • Ubuntu en Linux Mint Sites
Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #25 Gepost op: 2010/01/03, 21:56:35 »
Mischien wel iets voor Canonical zelf om een blad /magazine uit te brengen .
Zodat de opbrengst daarvan weer kan terugvloeien .
Want Ubuntu is gratis maar een blad uitbrengen mag best wat aan verdiend worden als je dan ook nog zǹ leuke dvd er bijdoet .
en de opbrengst weer gebruikt voor ontwikkeling lijkt me daar niks mis mee .
Misschien fullcircle magazine Full colour en met een cd dvd .

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #26 Gepost op: 2010/01/03, 22:19:42 »
Destijds vond ik het zeer prettig dat naast de cd, er een blad was met korte informatie over de programma's die standaard gebruikt werden met een installatie aanwijzingen, ernaast ging men in over het werken met pakketten beheer, met enige uitleg.
Je had tenminste voor het eerste begin een soort van naslagwerk in handen die je rustig op de bank kon nalezen.

Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #27 Gepost op: 2010/01/03, 23:11:06 »
Voor de liefhebbers van een magazine met cd erbij:

http://www.linuxmag.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=336&Itemid=336

Citaat
Deze special van HUB Uitgevers geeft een volledige inleiding op Linux en bevat een cd met het gloednieuwe Ubuntu 9.10, codenaam Karmic Koala. Daarmee kunnen je vrienden en familie meteen aan de slag, en is de open source-gedachte weer een beetje uitgedragen.

Ik heb een eerdere versie van dit blad in huis liggen, en was daar erg te spreken over.

Offline geertman

  • Lid
    • Ubuntu en Linux Mint Sites
Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #28 Gepost op: 2010/01/04, 08:07:37 »
Voor de liefhebbers van een magazine met cd erbij:

http://www.linuxmag.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=336&Itemid=336

Citaat
Deze special van HUB Uitgevers geeft een volledige inleiding op Linux en bevat een cd met het gloednieuwe Ubuntu 9.10, codenaam Karmic Koala. Daarmee kunnen je vrienden en familie meteen aan de slag, en is de open source-gedachte weer een beetje uitgedragen.

Ik heb een eerdere versie van dit blad in huis liggen, en was daar erg te spreken over.
Ziet er goed uit . Alleen zie ik dat blad nooit in de winkel liggen . Ben zelf lid van Linux magazine ook al omdat ik dit blad bijna nergens kon krijgen als alleen bij de betere boekhandel .

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #29 Gepost op: 2010/01/04, 10:23:44 »
Bedankt Thomas, we gaan eens op zoek bij de vakhandel naar het blad, daarmee kan ik ook anderen, via een vakblad laten zien wat Ubuntu is en over de streep trekken.

Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #30 Gepost op: 2010/01/04, 12:34:16 »
Het blad is ook via de website te bestellen. Er komen dan wel 1,15 euro verzendkosten bij.

http://www.hubstore.nl/informatie.asp?LN=STLIN2009.2

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #31 Gepost op: 2010/01/04, 12:38:05 »
Dan vind ik dit eigenlijk leuker:
https://shop.canonical.com/product_info.php?products_id=578

En goedkoper.  :P

Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #32 Gepost op: 2010/01/05, 14:16:40 »
Citaat
Dan vind ik dit eigenlijk leuker:
https://shop.canonical.com/product_info.php?products_id=578

En goedkoper.  Tongue
Tja, het is alleen jammer dat je vervolgens hetzelfde bedrag aan verzendkosten betaald.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #33 Gepost op: 2010/01/05, 15:58:20 »
Dan vind ik dit eigenlijk leuker:
https://shop.canonical.com/product_info.php?products_id=578

En goedkoper.  :P
Maar waarom pennen ??? Als je toch een computer hebt, een beetje ouderwets. :evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline geertman

  • Lid
    • Ubuntu en Linux Mint Sites
Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #34 Gepost op: 2010/01/14, 15:59:38 »
Aan gezien we toch wel een leuk hoesje willen bij onze Ubuntu Pc staat er op mǹ site een cover van Ubuntu 10.04

Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #35 Gepost op: 2010/01/15, 17:53:03 »
Inderdaad. Bestel er alleen een als het echt niet anders kan. Denk ook eens aan die arme Mark. =D

Offline tigger

  • Lid
Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #36 Gepost op: 2010/05/04, 13:01:25 »
Ik heb geen probleem om een klein bedrag te betalen voor de cd's, maar ik heb geen behoefte aan 5 cd's van de desktop en 5 cd's van de server versie. Kan er geen setje komen met een de server-versie, ubuntu desktop en kubuntu desktop??
En graag de artwork voor de envelope-hoesjes online, dat bewaart toch wat netter de cd's in mijn laptop-tas. Niet van die super-geknutselde dingen, maar look-alikes van de verzonden cd's. Dat staat toch wat netter als je ergens het spul komt installeren. De hoes gaat namelijk niet de cd-speler in, de cd wel.
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #37 Gepost op: 2010/05/04, 17:31:25 »
Zonder hoesje en bedrukte cd, denkt men snel dat het een illegale versie betreft, net als bij een ander OS. Kan me er wel wat bij voorstellen, eerst mocht je niks met je OS en nu mag je een OS zomaar kopiëren en verspreiden, graag zelfs. Is voor mensen toch een raar idee. XD

Grote kul!! Als je mensen een gewone blanco cd geeft met Ubuntu erop gebrand, dan kan je ze er ook bij zeggen dat Ubuntu een gratis OS is die vrij verspreid mag worden. Je kan ze hierop wijzen door ook een site te vermelden waarop ze verder kunnen kijken.

En sinds wanneer is Linux illegaal?
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline tigger

  • Lid
Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #38 Gepost op: 2010/05/04, 18:09:18 »
Zonder hoesje en bedrukte cd, denkt men snel dat het een illegale versie betreft, net als bij een ander OS. Kan me er wel wat bij voorstellen, eerst mocht je niks met je OS en nu mag je een OS zomaar kopiëren en verspreiden, graag zelfs. Is voor mensen toch een raar idee. XD

Grote kul!! Als je mensen een gewone blanco cd geeft met Ubuntu erop gebrand, dan kan je ze er ook bij zeggen dat Ubuntu een gratis OS is die vrij verspreid mag worden. Je kan ze hierop wijzen door ook een site te vermelden waarop ze verder kunnen kijken.

En sinds wanneer is Linux illegaal?

Dat weet jij, dat weet ik, dat weten de lezers hier allemaal, maar de gemiddelde manager of simple windows-gebruiker niet .... en gratis.. dat bestaat niet in hun ogen.
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #39 Gepost op: 2010/05/04, 18:56:26 »
printable CD en dan netjes bedrukken met een printer. Ik heb een Canon iP4500, daar krijg je zelfs een aparte houder bij voor CD's. Het het geprobeerd en het resultaat ziet er echt netjes uit.
Niet voor grote aantallen maar goed te doen.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #40 Gepost op: 2010/05/04, 21:59:04 »
Dat weet jij, dat weet ik, dat weten de lezers hier allemaal, maar de gemiddelde manager of simple windows-gebruiker niet .... en gratis.. dat bestaat niet in hun ogen.
In bulk-aantallen kost een CD, inclusief mooie kaft, misschien minder dan 1 euro, exclusief verzendkosten. Maar gratis? Bestaat niet.

Een euro is niet veel maar al sinds jaren is voor verspreiding internet (download) het meest gebruikt en beslist goedkoper. Het heeft ook te maken met de groei van Ubuntu (volgens Jane Silber). Het is nooit de bedoeling geweest iedere gebruiker steeds van een nieuwe CD te voorzien. Het mooie van Ubuntu is de mogelijkheid om steeds een upgrade via internet te kunnen doen, zonder CD.

 * Los van het feit dat een upgrade fouten kan bevatten en een gebruiker zelf de vrijheid heeft (neemt) een nieuwe installatie te doen.

Het gebruik van Ubuntu is gratis en blijft gratis. Er zijn geen reclames, geen abonnementen en geen upgrade naar een betaalde versie of wat dan ook. Er wordt niet aan je "verdient", dus waarom een "gratis" CD?

Goed dat voor (LoCo) promotie en voor gebruikers die (om wat voor reden ook) niet zelf kunnen downloaden/branden, de gratis CD er is.

En graag de artwork voor de envelope-hoesjes online
Eens. Er wordt verwezen naar de wiki, maar 10.04 LTS staat daar (nog) niet op. :|
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #41 Gepost op: 2010/05/04, 22:01:12 »
De CD shipments beginnen pas op 7 mei als ik me niet vergis.
Tegen die tijd is dus de definitieve artwork bekend. Dan moet Ubuntu 10.04 er ook tussen komen neem ik aan ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #42 Gepost op: 2010/05/04, 22:11:15 »
ik ga ze dit keer bestellen, een setje van vijf.

geinstreseerden die mij om een cd vragen kunnen er een krijgen tegen kostprijs of langskomen met een cd-r en dan help ik ze er een branden.

ik kan geen gratis cd's meer verkrijgen en ben niet van plan er via een omweg aan te komen.
indien er meer mensen zo denken en een bulk bestelling willen plaatsen kan je mij benaderen via pb, dan kunnen we kijken of het haalbaar is en wat de kosten worden.

krijg ik geen reactie's dan blijft het bij vijf voor mezelf, waarvan er 4 naar anderen kunnen gaan.


Offline vds

  • Lid
Re: Bestel GEEN Ubuntu CD
« Reactie #44 Gepost op: 2010/05/17, 14:24:12 »
toch bijzonder jammer dat we geen gratis cdtje meer kunnen aanvragen.ik deed dit altijd puur voor het hoesje en de stickertjes die erbij zaten.......en als ik ergens ging installeren oogt het hoesje toch een beetje origineler dan af te komen met een gebrande versie.

al zal ik me er wel eentje bestellen tegen betaling.
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10