Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Arch Linux: Installatie van GRUB2 samen met een BIOS Boot Partition.  (gelezen 428 keer)

Offline bart85

  • Lid
Ik ben aan het proberen GRUB2 te installeren in combinatie met een BIOS boot partition. Het gaat om het besturingssysteem Arch Linux. De computer laad de bootloader die Ubuntu heeft geinstalleerd. Ik wil graag de volledige configuratie van het booten vanuit Arch Linux doen. De partities zijn er met gdisk opgezet. Een BIOS boot partition, een swap en de root partition.

Onderstaande opdrachten heb ik uitgevoerd:
sudo pacman -S grub
sudo grub-install --target=i386-pc --grub-setup=/bin/true --debug /dev/sdb
sudo grub-mkconfig -o /boot/grub/grub.cfg
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline bart85

  • Lid
Re: Arch Linux: Installatie van GRUB2 samen met een BIOS Boot Partition.
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/25, 17:55:19 »
Met het weglaten van --grub-setup=/bin/true is de bootloader erop gezet. Probleem is nu dat er geen andere besturingssystemen worden gevonden.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline bart85

  • Lid
Re: Arch Linux: Installatie van GRUB2 samen met een BIOS Boot Partition.
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/25, 19:25:42 »
Voor dit probleem is het nodig om /etc/grub.d/40_custom aan te passen. Hier komen de Menuentries in van de verschillende systemen. Daarna `sudo grub-mkconfig -o /boot/grub/grub.cfg.
Probleem is dat bij het starten van Ubuntu 2 foutmeldingen worden weergeven. De functies gfxmode en recordfail kunnen niet worden gevonden. Systeem wil wel booten. Zodoende laat ik de foutmeldingen voor wat het is.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.