Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ClamAV  (gelezen 12496 keer)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: ClamAV
« Reactie #25 Gepost op: 2015/12/28, 10:40:07 »
Waar de bank dan formeel een virusscanner adviseert, is het simpel om daar een formele installatie tegenover te stellen.
Zodat je elke discussie omtrent vermijdt door simpelweg oprecht ja te kunnen antwoorden, en niet meer dan dat.
Dat kan ook, het zit ingebouwd in het OS.
En deze werkt beter dan "dat andere" die het niet wil, waardoor er programma's van buitenstaanders nodig zijn, om het te beveiligen.
Het gebruik van antivirus programma's is voor een hoop mensen vanzelfsprekend geworden, omdat ze een gammel besturingssyseem gewend zijn, maar ik vind dat niet normaal !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: ClamAV
« Reactie #26 Gepost op: 2015/12/28, 14:32:42 »
Mij is meer dan duidelijk dat een virusscanner binnen linux overbodig is. Daar zal ik geen haartje tegenin brengen en die informatie wordt ook volledig als correct ter harte genomen.
vs
Citaat
Maar buitenstaanders is dat vaak niet (meteen) duidelijk.
Dit is precies de spagaat waar we (als linux-gebruikers) in bevinden. Zelf weten dat het compleet nutteloos is om AV te installeren, maar ja, die "onwetende" buitenstaander krijgen we het niet aan het verstand gepeuterd. En daarom moeten we dingen die geheel onzinnig zijn en zelfs contra-productief werken (valse positieven en zo).

Citaat
Waar de bank dan formeel een virusscanner adviseert, is het simpel om daar een formele installatie tegenover te stellen. Zodat je elke discussie omtrent vermijdt door simpelweg oprecht ja te kunnen antwoorden, en niet meer dan dat.
Ik heb wat ervaring met absurd gedonder, en dan krijg je simpelweg alles aangesmeerd wat ze maar kunnen bedenken. Als er iets gaat spelen wordt elke kans aangegrepen, maar deze dan in elk geval niet meer.
Dat is in elk geval de overweging waar ik mee speel. Het icoontje op de desktop.
Als het alleen hierom gaat ("Het icoontje op de desktop"), laten we het hier dan bij laten. En kom niet in de verleiding om dat ding te gaan gebruiken en op dit forum vragen te gaan stellen over updates die uitblijven en valse positieven. Gewoon doen wat partyrabbit zegt: installeren, een mooi icoontje krijgen op je desktop zodat je naar eer en geweten kunt zeggen dat je AV hebt. Maar ga er in vredesnaam niks mee doen!

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: ClamAV
« Reactie #27 Gepost op: 2015/12/28, 15:30:20 »
Als het alleen hierom gaat ("Het icoontje op de desktop"), laten we het hier dan bij laten. En kom niet in de verleiding om dat ding te gaan gebruiken en op dit forum vragen te gaan stellen over updates die uitblijven en valse positieven. Gewoon doen wat partyrabbit zegt: installeren, een mooi icoontje krijgen op je desktop zodat je naar eer en geweten kunt zeggen dat je AV hebt. Maar ga er in vredesnaam niks mee doen!
Iedereen die om een andere reden ClamAV in Linux wil gebruiken is van harte welkom om op dit forum vragen te stellen.
Vragen en opmerkingen over de Nederlandstalige ClamAV wiki kunnen in dit topic worden geplaatst.  :)
Klik links bovenin op Documentatie

Re: ClamAV
« Reactie #28 Gepost op: 2015/12/29, 13:36:47 »
@markba. Ik begrijp je reactie, maar het blijft een feit dat je tegen die 'onwetendheid' aan blijft lopen. Die mening heb ik wel bij meer onderwerpen als alleen clamav of linux. :evil: Maar dat stukje wereld is niet te verbeteren, geloof mij maar.
Ik kan wel tegen de wind in gaan pissen, maar met een beetje ja en amen knikken en daarmee simpelweg dom gezeur voorkomen is toch beter voor de rust.
Nu kun je gaan denken dat bang ben voor confrontaties, maar dat is niet. Inmiddels heb ik zoveel meegemaakt dat het me in een aantal gevallen beter bevalt om het spelletje maar wat mee te spelen. Meer dan genoeg (noodzakelijke) confrontaties niet uit de weg gegaan in mijn leven, nu streef ik naar meer rust. Mijn energie gaat naar belangrijke zaken en niet naar dit soort onderwerpen waarvan men schijnbaar de vaardigheid mist ze te kunnen begrijpen. En 'ja ik heb een virusscanner draaien' scheelt meteen een hoop overbodige discussie over iets wat je ongetwijfelt meteen terug op je bord gesmeten krijgt.

Dat kan ook, het zit ingebouwd in het OS.

Het gebruik van antivirus programma's is voor een hoop mensen vanzelfsprekend geworden

Goh Ron. Twee zinsnedes die mij wel aanspreken.
Ik mag dan wel geen virusscanner hebben, ik heb wel degelijk een antivirus-programma.  =D
Daar valt dan weer weinig tegenin te brengen.

@pjotr.  :evil:
« Laatst bewerkt op: 2015/12/29, 13:49:44 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore