Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: prullenbak werkt niet  (gelezen 735 keer)

Offline belticor

  • Lid
prullenbak werkt niet
« Gepost op: 2009/04/27, 13:40:34 »
Hallo,
Ik heb zojuist ubuntu 9.04 geinstalleerd en heb gemerkt dat mijn prullenbak niet werkt.
Alle documenten en mappen die ik verwijder (naar prullenbak verplaatsen) komen er niet in terecht en verdwijnen (voor difinitief vermoed ik).
Het icoont toont ook altijd een leeg vuilbakje (verhanderd niet naar vol).
Zoekopdrachten naar .trash leveren ook niets op.

Re: prullenbak werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/27, 14:13:04 »
In de terminal gksudo nautilus ,na ingeven van je wachtwoord, je ziet niks geen sterretjes of balletjes echt niets. op ENTER drukken dan opent nautilus in de root mode en je start in de root map, ga een map omhoog dan zit je in / , druk nu tegelijkertijd CTRL+H in en de verborgen bestanden worden getoond, die met een . ervoor. Als het goed is kan je de map .Trash zien.
Nu kan je de bestanden definitief weggooien.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline belticor

  • Lid
Re: prullenbak werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/27, 14:28:47 »
bij het verkennen van ubuntu heb ik het volgende gedaan:
Systeem -----> Beheer -----> Aanmeldvenster
Aanmeldvenster ----> Beveiliging ---->   afvinken van: aanmelden alleen toestaan als gebruiker de eigenaar is van diens persoonlijke map   -----> pc herstart
De prullenbak was na het opstarten vol met de vorige verwijderde doc's en mappen.
Kan iemand uitleggen wat er gebeurd is?
Ik kan ook geen verrichtingen doen op mijn tweede partitie (reserve copieen, e.a.) van mijn harde schijf, waarbij ik vermoed dat dit om Rechten gaat (in eigenschappen)

Re: prullenbak werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/27, 15:48:31 »
De Trahs mappen staan in de map home, had ik verkeerd neer gezet in mijn vorige post. In dit draadje http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/kan-prullenbak-niet-legen-40226/ legt track uit hoe het komt dat je verschillende vuilnisbakken hebt. Als je rechts klikt op een map kan je bij Eigenschappen > de tab rechten zien wie de eigenaar is.
Is het nog gelukt met gksudo nautilus om de prullenbak te legen? Als je geen rechten hebt probeer het dan met sudo nautilus.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.