Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met jockey common/nvidia driver en wireless, en blah alles?  (gelezen 649 keer)

te snel gelachen..... Toen ik bezig was met open office draw, liep Ubuntu 9.04 vast, daarna kreeg ik een of andere init waarschuwing bij het opstarten. Oftewel, ik kon niet meer bij de harde schijf. Toen heb ik heel ubuntu opnieuw geinstalleerd, en toen liep de grafische kaart voor geen meter... GLX gears werkt wel, maar blender, enemy territory, en guild wars in wine liepen traag als een slak die stoned is....
Windows opnieuw geinstalleerd om te kijken of mijn grafische kaart soms kapot is. Nope, lijkt goed te werken, enemy territory op windows loopt lekker, blender loopt lekker, en "mijn computer" en dxdiag geven het juiste type en hoeveelheid geheugen aan. Maar nu werkt het geluid niet hoeveel en hoevaak ik de drivers ook installeer...

Opensuse 11 geinstalleerd, en ook daar doen de grafics het errug slecht. MAAR dat lijkt te komen omdat de "nv" driver gebruikt wordt. De nvidia drivers krijg ik echter niet geinstalleerd...

Ubuntu 9.04 weer opnieuw geinstalleerd, en net als voorheen, het draadloos netwerk werkt EVENTJES..... In windows bleef het tenminste werken... Mijn wacom graphire 3 werkt ook niet meer zoals het hoort, en volgens "systeem>beheer>hardwarestuurprogramma's" is geen enkel stuurprogramma geactiveerd. Niet de NVIDIA driver versie 180 of 173, en ook de "softwaremodem" lijkt niet te werken.

Als ik het NVIDIA stuurprogramma (zowel 180 en 173) probeer te installeren krijg ik de volgende foutmelding:
Excuses, het achterliggende gedeelte genaamd Jockey is vastgelopen. Verstuur alstublieft een foutenrapport op:

  ubuntu-bug jockey-common

Proberen te herstellen door achterliggend gedeelte te herstarten.
Heeft IEMAND een idee hoe ik deze rotzooi op kan lossen. Google geeft alleen maar links naar mensen die hetzelfde probleem lijken te hebben, maar geen oplossingen....
Ik heb nu een computer die vrijwel onbruikbaar is....

Re: probleem met jockey common/nvidia driver en wireless, en blah alles?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/04, 17:15:34 »
Al deze problemen treden op sindsdien je computer vastliep tijdens OO.o Draw?

Re: probleem met jockey common/nvidia driver en wireless, en blah alles?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/04, 18:26:15 »
wel, daar begon het in elk geval mee.


via teh rumor mill... hoor ik dat ubuntu bij iedere release meer afgeraffeld en langzamer schijnt te worden. Ik kreeg van een aantal mensen te horen dat ze zelf overstappen of overwegen om over te stappen op debian/opensuse. Ik heb hier opensuse liggen, maar ik ben nu eenmaal gewend aan ubuntu. Alleen zo K * T dat een boel dingen toch steeds niet blijken te werken. Je hoeft het niet meer via de terminal en apt-get allemaal zelf te installeren, maar dat wil niet zeggen dat het ook werkt.
laptop aansluiten op tv? Voor windows of mac os geen probleem, voor ubuntu eindeloos klooien in xorg/nvidia settings, en het meeste dat je krijgt is zwart wit, als je al iets krijgt. (windows, dual boot, meteen goed beeld) Netwerk, EINDELIJK in 9.04 worden de draadlose netwerken makkelijk en overzichtelijk weergegeven. Maar na een paar minuten verbinding valt dat ook weg. En weer terug naar utp...(geen enkel probleem voor Windows)

Ik gebruik ubuntu vrolijk sinds 7.10 denk ik, en dit soort problemen zijn er eigenlijk altijd geweest. Maar nu met 9.04 werkt er gewoon errug weinig... En het idee dat tijdens zoiets simpels als een tekeningetje opzetten in open office mijn computer opeens denkt dat er geen harde schijf meer is, en ik een paar weken werk kwijt ben, is vrij fokkin creepy.

Re: probleem met jockey common/nvidia driver en wireless, en blah alles?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/04, 18:38:19 »
Als dergelijke problemen plots optreden, zou ik toch denken richting hardwareproblemen. Zeker omdat er heel veel apparaten voorheen perfect werkten, en nu allemaal niet meer. Je schrijft dat Windows problemen heeft met het geluid.

Re: probleem met jockey common/nvidia driver en wireless, en blah alles?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/05, 11:25:21 »
Nee, het is niet zo dat het opeens stopt met werken. In windows werkt alles wel. Ik hoor daar misschien geen geluid in audioprogramma's of spellen, maar wel in het realtek audioregelprogramma. Plus, in Ubuntu/opensuse werkt het geluid wel. Maar daar werken andere dingen zoals de wireless netwerkkaart, aansluiten op tv en de grafische kaart weer niet. En die hebben ook nooit goed gewerkt onder ubuntu, maar daar kon ik nog wel zonder. Nu heb ik die dingen ook nodig voor werk...
Van die grafische kaart vermoed ik dat het te maken heeft met "ubuntu-bug jockey-common" zoals er in de eerste post staat. En dat is WEL nieuw, dat was in 8.04 niet.

Als je alle OSsen samengooit werkt alles... Maar er is geen OS waar alles gewoon werkt zoals het moet.

Re: probleem met jockey common/nvidia driver en wireless, en blah alles?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/06, 15:02:26 »
Misschien is het iets vd latere versies?
Windows 7 RC komt niet voorbij de eerste installatieopties vanwege een foutmelding, opensuse 11.0 loopt nog wel eens vast tijdens het installeren op 90% van het partitioneren.
Ubuntu 9.04 installeert wel, maar ik kan er geen grafische kaart installeren vanwege dat jockey probleem. En wireless weigert het te doen.

Vandaag als test 8.04 geinstalleerd. En behalve dat wireless het niet doet en ik de printer weer uit moet zoeken, lijkt alles op 8.04 te werken zoals het moet.... Is dit iets van 9.04? Of eigenlijk, van nieuwere versies van OSses?