Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dualboot xp en vista + wubi ubuntu  (gelezen 811 keer)

Offline Ambiorix

  • Lid
Dualboot xp en vista + wubi ubuntu
« Gepost op: 2008/05/01, 19:31:33 »
Mijn oude pc draait nu al enkele maanden vlot onder xubuntu.

Ik had nu graag ook op mijn recentere PC wat geëxperimenteerd met de laatste nieuwe versie van Ubuntu.
Deze PC wordt ook door de rest van mijn gezin (echtgenote en 2 kinderen) gebruikt voor zowel werk als school. Zij  hebben liever niet dat ik teveel verander aan de opstart, ed. Momenteel staan er xp en vista als dualboot op.
Toevallig kwam ik op youtube een filmpje tegen dat wubi voorstelde.
Ik heb ubuntu 8.04 via wubi gedownload en geïnstalleerd onder xp, maar bij een restart verschijnt ubuntu niet in het opstart scherm. In windows is de map van Ubuntu en wubi wel zichtbaar. Ik kan ubuntu echter niet opstarten.
Iemand een idee hoe ik het wel aan de praat krijg?

Offline Ambiorix

  • Lid
Dualboot xp en vista + wubi ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/02, 20:40:31 »
Citaat van: Ambiorix
Mijn oude pc draait nu al enkele maanden vlot onder xubuntu.

Ik had nu graag ook op mijn recentere PC wat geëxperimenteerd met de laatste nieuwe versie van Ubuntu.
Deze PC wordt ook door de rest van mijn gezin (echtgenote en 2 kinderen) gebruikt voor zowel werk als school. Zij  hebben liever niet dat ik teveel verander aan de opstart, ed. Momenteel staan er xp en vista als dualboot op.
Toevallig kwam ik op youtube een filmpje tegen dat wubi voorstelde.
Ik heb ubuntu 8.04 via wubi gedownload en geïnstalleerd onder xp, maar bij een restart verschijnt ubuntu niet in het opstart scherm. In windows is de map van Ubuntu en wubi wel zichtbaar. Ik kan ubuntu echter niet opstarten.
Iemand een idee hoe ik het wel aan de praat krijg?
Heb het nu onder vista geprobeerd en kijk gelukt. Dit bericht is getypt vanuit ubuntu.

Offline Bobbie

  • Lid
Dualboot xp en vista + wubi ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/02, 23:02:28 »
geweldig toch, eventueel kunnen de kinderen er ook aan wennen.

Offline Ambiorix

  • Lid
Dualboot xp en vista + wubi ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/03, 16:09:44 »
Citaat van: Bobbie
geweldig toch, eventueel kunnen de kinderen er ook aan wennen.
Ooit zal me dit wel eens lukken.