Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van Vista Naar Windows 7  (gelezen 1492 keer)

Offline gijs735

  • Lid
Van Vista Naar Windows 7
« Gepost op: 2010/02/02, 16:57:28 »
Hallo,

Ik hen net een CD van Windows 7 gekocht (de ultimate versie). Ik heb Vista dualboot met Ubuntu 9.10. Maar ik wil nu inplaats van Vista Windows 7. Ik ben niet helemaal zeker of ik de Windows 7 installatie gewoon kan doen zonder dat Ubuntu wordt verwijderd of dat er iets anders gebeurt. Hoef ik niet bezorgt te zijn dat er iets misgaat of moet ik het op een andere manier installeren?

Offline timosha

  • Lid
Re: Van Vista Naar Windows 7
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/02, 17:00:40 »
Hallo,

Ik hen net een CD van Windows 7 gekocht (de ultimate versie). Ik heb Vista dualboot met Ubuntu 9.10. Maar ik wil nu inplaats van Vista Windows 7. Ik ben niet helemaal zeker of ik de Windows 7 installatie gewoon kan doen zonder dat Ubuntu wordt verwijderd of dat er iets anders gebeurt. Hoef ik niet bezorgt te zijn dat er iets misgaat of moet ik het op een andere manier installeren?

Win 7 gaat Ubuntu niet overschrijven, die weet zelfs niet dat het bestaat. Maar hij gaat wel de MBR overschrijven. Dan moet U Grub opnieuw installeren. Hoe dat moet staat op het forum beschreven.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline gijs735

  • Lid
Re: Van Vista Naar Windows 7
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/02, 17:07:35 »
Ok dat is goed maar ik zie nergens op het forum "Waar" dat beschreven staat

Offline Robertos

  • Lid
Re: Van Vista Naar Windows 7
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/02, 17:34:36 »

Offline timosha

  • Lid
Re: Van Vista Naar Windows 7
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/02, 18:30:46 »
Ok dat is goed maar ik zie nergens op het forum "Waar" dat beschreven staat

"Zoekt ende ghij zult vinden" Tim. 1:2
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: Van Vista Naar Windows 7
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/02, 18:58:04 »
Kijk ook even naar je belangrijke bestanden, dacht te begrijpen dat de upgrade functie in vrij weinig gevallen echt handig is. En dat dus een schone install de voorkeur heeft. Dus dat is wel aan te raden. In de installer kies je gewoon de partitie van Vista, klik op formatteer(let op alles op die partitie gaat verloren) en installeer dan vrolijk Windows 7 op de oude Vista partitie. Ubuntu zal ver buiten schot blijven.

Maar zoals aangegeven zal je bootloader wel naar de haaien zijn. De site van Pjotr is een goede basis, kijk eerst hier voordat je aan de slag gaat. http://sites.google.com/site/computertip/grub

Offline timosha

  • Lid
Re: Van Vista Naar Windows 7
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/02, 19:14:02 »
Een upgrade van Vista naar Windows 7 RTM verloopt perfect. Ik heb dat nu al een tiental keren gedaan zonder de minste problemen.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: Van Vista Naar Windows 7
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/02, 23:06:59 »
Een upgrade van Vista naar Windows 7 RTM verloopt perfect. Ik heb dat nu al een tiental keren gedaan zonder de minste problemen.

kzal nog even kijken waar ik het gelezen had, ik dacht echt dat dat niet zo gemakkelijk was. Moest sowieso dezelfde versie zijn toch? Home premium of Ultimate enzo?

Offline Robertos

  • Lid
Re: Van Vista Naar Windows 7
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/03, 16:03:33 »
Citaat van: Sander M
kzal nog even kijken waar ik het gelezen had, ik dacht echt dat dat niet zo gemakkelijk was. Moest sowieso dezelfde versie zijn toch? Home premium of Ultimate enzo?

Per platform- (32-bits of 64-bits) en regiospecifieke versie worden verschillende upgrademedia gebruikt. Het Windows Vista-product kan alleen naar de corresponderende editie van Windows 7 worden bijgewerkt. Voorbeeld: de Windows Vista® Home Premium editie kan alleen naar Windows® 7 Home Premium editie worden bijgewerkt.

Bron

Offline gijs735

  • Lid
Re: Van Vista Naar Windows 7
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/04, 12:57:47 »
Het is me gulukt de GRUB te herstellen en Winows 7 te installeren bedankt allemaal

Re: Van Vista Naar Windows 7
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/04, 13:21:51 »
Het is me gulukt de GRUB te herstellen en Winows 7 te installeren bedankt allemaal

Top van je. Blij dat alles goed verlopen is.

zet je even je topic als opgelost:
eerste bericht: klik op (Verander), en dan voor je titel [opgelost] zetten. bedankt daarvoor. (PS: ik zou dit zelf kunnen doen, maar al doende leert men, niet ;))