Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Red Star Linux  (gelezen 1644 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Red Star Linux
« Reactie #25 Gepost op: 2015/01/11, 13:01:09 »
Ik lees toch wat stevige kanttekeningen [Engelstalig] bij dit OS! Het zit hier en daar toch niet helemaal goed genoeg in elkaar, begrijp ik
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Red Star Linux
« Reactie #26 Gepost op: 2015/01/11, 15:43:05 »
Ach het maakt niet uit, leuk om eens te proberen in virtual box, alleen dat Noord-Koreaans leest voor geen meter. :o
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Red Star Linux
« Reactie #27 Gepost op: 2015/01/11, 16:55:20 »
Ach het maakt niet uit, leuk om eens te proberen in virtual box, alleen dat Noord-Koreaans leest voor geen meter. :o

LOL! Ik ben weleens in Zuid Korea geweest, niet in Noord. Dat was een klus waar ik nog met heel veel plezier aan terug denk. Die mannen hebben daar het Hangul schrift. Daar kom je als westerling niet snel uit. Maar mij zat destijds vooral dwars dat ik het 's morgens maar niet voor elkaar kreeg TWEE stukkies toast bij het ontbijt te bestellen. Ik heb zelfs geoefend op de juiste uitspraak met de lui van de fabriek. Elke dag met een mager ontbijt aan de arbeid is voor mij geen pretje.

Zet hem op, Gijsbert!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Red Star Linux
« Reactie #28 Gepost op: 2015/01/11, 20:28:46 »
Aan de andere kant zijn Koreanen (nuja, in ieder geval in Zuid-Korea) wél bijna altijd aardig en behulpzaam, ook voor buitenlanders :) Ik weet niet of dat altijd zo is geweest, maar de laatste 20 jaar zeker wel.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Red Star Linux
« Reactie #29 Gepost op: 2015/01/11, 20:51:04 »
Aan de andere kant zijn Koreanen (nuja, in ieder geval in Zuid-Korea) wél bijna altijd aardig en behulpzaam, ook voor buitenlanders :) Ik weet niet of dat altijd zo is geweest, maar de laatste 20 jaar zeker wel.

Oh jahoor! Even afgezien van de toast was de verzorging en het werken op die trip een genoegen. Voor mijn collega hadden ze zelfs een soort snitzel, maar ze vonden het wat prachtig dat ik gewoon uit de bak Kimchee plukte. Wel kleine plukjes en erg veel happen rijst  ;), maar dat mocht de pret niet drukken.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Red Star Linux
« Reactie #30 Gepost op: 2015/01/12, 18:43:23 »
Inmiddels Red Star 2.0 en 3.0 geinstalleerd, Noord-Koreaans is de enige taal die geïnstalleerd kan worden. Het schijnt dat  een Russische student alles vertaalt heeft, jawel in het Russisch. =D Dat schiet dus niet op voorlopig, het lijkt gebaseerd op KDE. Met wat proberen kom je toch een heel eind. Al met al leuk om in virtual box te draaien/te proberen, echter door de taalbarrière is het niet echt lekker werkbaar.
Wat plaatjes.

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Red Star Linux
« Reactie #31 Gepost op: 2015/01/12, 20:19:31 »
Wow, die titelbalkknopjes van Red Star doen me echt enorm denken aan SkyOS. En dat is een compliment :)

Ziet er wel leuk uit, deze distro :)