Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sommige websites kan ik niet openene  (gelezen 555 keer)

Dytech

  • Gast
Sommige websites kan ik niet openene
« Gepost op: 2008/01/08, 11:08:43 »
Hey mensen!

Ik heb net de nieuwste Ubuntu er op gezet. Werkt allemaal helemaal goed maar op de een of andere manier kan ik sommige websites niet bereiken. Bijvoorbeeld nvidia.com of hi.nl.  Ik heb ook een virtual machine met daarin windows XP en de domein kan ik daar wel gewoon bereiken vreemd genoeg.

Heeft iemand een idee waar ik kan kijken, ik vermoed een klein instellingkje van de netwerk config.

Ook heb ik geprobeerd flash player voor firefox te installeren maar omdat hij ook macromedia.com niet kan vinden blijft die elke keer terug komen als ik een programma installeer. Hoe kan ik deze er uit halen?

Alvast bedankt voor je reactie!

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Sommige websites kan ik niet openene
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/08, 11:18:36 »
Over het feit waarom je sommige sites niet kunt bezoeken, heb ik geen direct antwoord. Voor het installeren van Flash (en andere zaken), staat hier een uitgebreide handleiding: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/

Ik begrijp dat er op dit moment een probleem is met de installatie van Flash onder Ubuntu, daar wordt aan gewerkt. Als je dus problemen hebt met het installeren van Flash, dan kun je het beste een paar dagen wachten tot alles is opgelost.

Dytech

  • Gast
Sommige websites kan ik niet openene
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/08, 11:45:23 »
Ja flash heb ik zelf nog weten te installeren door het op een andere pc te downloaden en hier te installeren.

Maar hij blijft zeg maar in die install tool zitten (apt-get) en hangt daar steeds op omdat hij macromedia.com niet kan vinden.

Waarschijnlijk als ik het probleem van het niet kunnen bereiken van sommige sites heb opgelost werkt het al weer.