Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu blijft hangen op APT ... 82%  (gelezen 616 keer)

rzrubu

  • Gast
Ubuntu blijft hangen op APT ... 82%
« Gepost op: 2008/01/15, 15:10:45 »
Na het verzieken van mijn eerste installatie, ben ik begonnen met een nieuwe install.
Nu blijft mijn install blijft hangen op 82% op het gedeelte spiegelserver controle.
Nu heb ik al op het forum gelezen dat dit een kwestie van wachten is.
Alleen gisterenavond heb ik ongeveer een uur zitten wachten, maar helaas niks.
Nieuwe installatie gedaan, tot deze weer bleef hangen op 82%, omdat het inmiddels 03.00 uur was, heb ik de pc zijn gang laten gaan en vanmorgen gaan kijken wat er aan de hand was... of hij misschien verder gegaan was, maar helaas.

Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad een kwestie van wachten is, of dat het misschien een kwestie is van installeren op een tijdstip wanneer het wat rustiger is. Of dat er makkelijke manieren zijn om dit te omzeilen, zonder dat de installatie er moeilijker op wordt.

Alvast bedankt .........
RzR.

Offline vis

  • Lid
Ubuntu blijft hangen op APT ... 82%
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/15, 15:15:49 »
Voordat je Ubuntu gaat instaleren moet je even de instellingen van je netwerk goed zetten zodat je internet hebt. Als je namelijk internte toegang hebt en daarna de installatie draait, dan gaat hij wel voorbij de 82%, heb dit probleem ook al meerdere malen gehad.

Vis.

Ubuntu blijft hangen op APT ... 82%
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/15, 15:18:46 »
hebt ge internet verbinding tijdens de installatie?

zo niet, probeer dat dan eens...
zoja, klik dan eens rechtse muisknop op uw bovenste paneel => toevoegen aan paneel en voeg de systeembelastingsmeter toe...
als die er staat, rechtse muisknop=>voorkeuren en een vinkje bij "netwerk" zetten...dan ziet ge of hij wel iets is aan het ophalen...of hij vasthangt voor, na of misschien tijdens het ophalen...

Ubuntu blijft hangen op APT ... 82%
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/15, 17:33:55 »
erg simpel om gewoon door te gaan...
alternatieve installatiecd
configureer je netwerkkaart niet
installeer..
configureer je netwerkkaart.

consider it done ;)