Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu vliegt er regelmatig uit...  (gelezen 1079 keer)

Offline Partynoud

  • Lid
Ubuntu vliegt er regelmatig uit...
« Gepost op: 2009/02/02, 00:09:09 »
Regelmatig gebeurt het me dat Ubuntu eruit vliegt wanneer ik erachter bezig ben. Ik ben voornamelijk bezig met audio afspelen en surfen. Het lijkt erop alsof het allemaal teveel is voor mijn pc (het geheugen en/of processor). Dit leid ik af uit het traag en moeilijk opstarten van Totem Mediaspeler (die erg veel processorkracht kost). Maar het is vooral als ik zowel internet als mediaspeler open heb staan.

Wat er dan gebeurt is dat ik er ineens uitgegooid word maar naar het inlogscherm van Ubuntu toe (dus waar je je moet aanmelden wannneer je Ubuntu opstart). Vlak ervoor zie ik heel even een zwart scherm met wat geschreven tekst, maar dat gaat veel te snel weg waardoor ik het niet kan lezen. Wel stond er een van de laatste keren iets van Pidgin bij, terwijl ik dat programma niet open had staan (???).

Nou is mijn processor ook niet meer de snelste: AMD 1.33 GHZ Athlon, 1000 MB Ram.

Verder krijg ik de video's van Youtube nooit goed op mijn pc: de beelden flikkeren vrijwel altijd.

(Nou ben ik van plan binnenkort mijn kernel te compilen (misschien weet iemand nog goede tips plus goede links) om Ubuntu sneller te maken.)

Kan iemand mij hierbij helpen?


Re: Ubuntu vliegt er regelmatig uit...
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/02, 00:32:28 »
Wat voor videokaart heb je? Ik denk dat dat de problemen veroorzaakt.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Ubuntu vliegt er regelmatig uit...
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/02, 00:35:07 »
ATI Radeon R100 QD [Radeon 7200]

Offline jemark

  • Lid
Re: Ubuntu vliegt er regelmatig uit...
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/03, 16:01:45 »
type in terminal:
topen bekijken welke processen veel cpu vragen.
installeer anders htop via synapic

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ubuntu vliegt er regelmatig uit...
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/03, 19:03:48 »
Zelf heb ik 4 dagen last gehad van vlc player met internet radio, dat deze crashed. Nu is het opeens weg, weet ik niet misschien een update. Met andere spelers met internet radio crashed het programma's ook.