Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom staat "Software & Updates" niet bij de overige "settings?  (gelezen 416 keer)

Offline jos34

  • Lid
vreemde sprong....

Bij oude Ubuntu ook een apart menu, maar tenminste nog wel oproepbaar uit de Settings menu.

Re: Waarom staat "Software & Updates" niet bij de overige "settings?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/19, 06:17:55 »
Zou er wel moeten staan volgens dit topic maar ook hoe je dat oplost:
https://askubuntu.com/questions/810529/software-updates-settings-button-missing
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline vanadium

  • Lid
Re: Waarom staat "Software & Updates" niet bij de overige "settings?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/01/19, 10:07:16 »
In 18.10 (en ik vermoed 18.04) is software-properties-gtk wel degelijk geïnstalleerd. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat dit (nog) niet wed geïntegreerd in de nieuwe Gnome Settings dialoog. Vroeger volstond het bij wijze van spreken om een cirkeltje toe te voegen. Nu moet de ganse dialoog als een tab geïntegreerd worden.

Offline jos34

  • Lid
Re: Waarom staat "Software & Updates" niet bij de overige "settings?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/01/19, 12:35:35 »
Bij Ubuntu 14.04 is dit ook zo zie ik nu.
Vele settings zijn wel te bereiken via settings maar is eigenlijk een aparte venster/applicatie, die ook als aparte app op de launcher te zien is.
Dit geld, o.a. voor Language Support, Printers, Landscape Service en Software & Updates.

Wel een beetje rommelig op deze manier, doet toch een klein beetje denken aan de Metro Settings en het oude klassieke configuratiescherm bij Windows 8.1 en 10.
Niet te min ik wel moet bekennen dat de settings bij Ubuntu wel veel duidelijker en verhelderender zijn dan het gaotische configuratiescherm in Windows.

Ps. beetje offtopic maar het leek mij niet zo zinvol hiervoor ook een topic aan te maken. Waarom zitten er geen examples meer in Ubuntu? (Ubuntu_free_culture_showcase)

Edit, is er wel in Ubuntu 19.04 zie ik nu maar staat geen snelkoppeling op de desktop.
« Laatst bewerkt op: 2019/01/19, 12:52:52 door jos34 »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Waarom staat "Software & Updates" niet bij de overige "settings?
« Reactie #4 Gepost op: 2019/01/19, 14:02:18 »
Daar heb je dan je verklaring. Waar vroeger alle instellingen aparte programmatjes waren, zouden die nu geïntegreerd moeten zijn in het gnome-control-center. Moeilijker dus om een specifieke venstertje vlug toe te voegen: het gebeurt dan ook niet steeds.