Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ervaringen met Scarlet?  (gelezen 4550 keer)

Offline lieger

  • Lid
Ervaringen met Scarlet?
« Gepost op: 2011/05/13, 22:30:38 »
ik heb een vraag: ik ben van plan over te stappen naar scarlet one.
zijn er mensen die ervaring hebben met scarlet?

[Edit: Topictitel verduidelijkt]
« Laatst bewerkt op: 2011/05/28, 10:53:54 door lieger »

Re: Ervaringen met Scarlet?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/14, 09:20:07 »
Als u alles in orde krijgt, kan u een zeer tevreden klant zijn. Ik ken enkele Scarlet klanten en zij klagen niet. Maar ik geef u enkele resultaten van test aankoop over de helpdesk van verschillende providers over het aantal tevreden bellers en de aangeboden oplossing:
Edpnet: 70 %
Dommel: 54 %
Telenet: 52 %
En er is nog één speler die boven die 50 % zit, maar deze ben ik vergeten. Het was alvast Scarlet niet. Als u iemand in de buurt heeft die voldoende kent van de technologische kant van de zaak: doen! Als dit niet het geval is ... Dan neemt u toch enig risico? (Lees: Bij problemen spelen de helpdesk medewerkers met uw al dan niet proper gewassen voeten?) Bovenstaande cijfertjes bieden trouwens geen enkel uitsluitsel. Zelf ben ik klant bij Edpnet, en de helpdeskmedewerkers spelen ook met mijn voeten. (Ik maak gebruik van hun Voip-telefonie. Als ik echter bel naar een ander netwerk of gebeld word vanuit een ander netwerk, hoort de andere persoon zich altijd dubbel. Er is een echovorming die wordt veroorzaakt door hun hardware bij verbintenissen buiten hun netwerk. Maar momenteel leggen ze alle schuld op mijn hardware. We gaan dit even tolereren om te zien naar waar het leid, lossen ze het niet op, ik verander van telefoonoperator. )

Medewerker Scarlet

  • Gast
Re: Ervaringen met Scarlet?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/18, 07:33:18 »
Beste,

Hebben wij het over Scarlet Nederland of over Scarlet Belgie?

Ik preek natuurlijk voor eigen parochie (Scarlet Nederland) maar ik zeg doen!  ^-^ Op het moment het voordeligste pakket in de markt.

Bel anders even onze klantenservice. Zij kunnen exact zien welke snelheid je kunt gaan halen en wat er voor jou beschikbaar is: 0900-235 1650 (lokaal tarief) op werkdagen tussen 09.00 en 17.30 uur. Dan kun je deze informatie meenemen in je besluit.

Diensten worden aangeboden over ADSL dus incl. Vodsl. Binnenkort gaan we ook leveren over VDSL met VOIP maar dit is nog niet overal leverbaar.

Re: Ervaringen met Scarlet?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/18, 07:34:03 »
Ik heb al een paar installaties gedaan met Scarlett (België) en dat liep vlot en goed.

Nadeel is je 'lagere' internetsnelheid, maar je krijgt een quasi onbeperkt donwloadvolume.

De helpdesk van Scarlett is echt ondermaats; test je installatie grondig mét de installatietechnicus erbij ! Gewoonlijk verbinden ze je modem en kuisen  daarna onmiddellijk hun schop af. Dus vraag voor even mee te testen van je installatie.

Buiten dat, werkt bij mijn 'klanten' (ik ben steunpunt) alles prima.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: Ervaringen met Scarlet?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/18, 19:27:37 »
Bij ADSL aanbieders zou ik persoonlijk kijken naar de overboeking die ze hanteren op hun lijntjes, hoe meer of hoger de overboeking is, des te brakker het lijntje ;)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ervaringen met Scarlet?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/18, 19:30:07 »
Over het algemeen is de lijnkwaliteit meer van invloed dacht ik. Die bepaalt hoeveel snelheid er maximaal mogelijk is over jouw telefoonlijn. Normaal gesproken zit je eerder aan het plafond van wat er fysiek mogelijk is dan dat je beperkt wordt door de overige gebruikers van je ISP.

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: Ervaringen met Scarlet?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/18, 22:06:14 »
Over het algemeen is de lijnkwaliteit meer van invloed dacht ik. Die bepaalt hoeveel snelheid er maximaal mogelijk is over jouw telefoonlijn. Normaal gesproken zit je eerder aan het plafond van wat er fysiek mogelijk is dan dat je beperkt wordt door de overige gebruikers van je ISP.

Het koper draadje is natuurlijk ook van belang, net zoals de afstand tot aan de wijk centrale, hanteren ze op die laatste een nogal hoge overboeking, tel uit je winst dan zou ik zo zeggen ;)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline EarthMind

  • Lid
Re: Ervaringen met Scarlet?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/21, 20:44:40 »
Met hun ADSL aanbod moet je oppassen. Hoewel de beloftes allemaal mooi klinken, heb je in de praktijk veel geluk als je lijn een snelheid heeft van hoger dan 3Mbps. Ik had in het verleden een theoretische 1Mbps verbinden, wat werkelijk max 700-800kpbs was.

Tot nu toe heb ik niets negatiefs over de snelheid van hun VDSL abonnementen gehoord. Maar ja, ik volg het ook niet meer zo veel als vroeger.
Geen Dropbox maar Wuala!

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: Ervaringen met Scarlet?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/21, 22:29:48 »
Met hun ADSL aanbod moet je oppassen. Hoewel de beloftes allemaal mooi klinken, heb je in de praktijk veel geluk als je lijn een snelheid heeft van hoger dan 3Mbps. Ik had in het verleden een theoretische 1Mbps verbinden, wat werkelijk max 700-800kpbs was.

Tot nu toe heb ik niets negatiefs over de snelheid van hun VDSL abonnementen gehoord. Maar ja, ik volg het ook niet meer zo veel als vroeger.

Zie boven .. Voordat je uberhaupt het besluit zou nemen om tot de aanschaf van ADSL te gaan, zou het mischien beter zijn om een klein onderzoekje in te stellen, naar de afstand van de wijkcentrale, de kwaliteit van het koper draadje, en de overboeking die door de ISP gehanteert wordt .. Al die zaken zijn van invloed op je ADSL aansluiting (overigens ook van toepassing op VDSL) ..
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline Alver1

  • Lid
Re: Ervaringen met Scarlet?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/28, 08:04:16 »
ik heb een vraag: ik ben van plan over te stappen naar scarlet one.
zijn er mensen die ervaring hebben met scarlet?

[Edit: Topictitel verduidelijkt]
Ik kan wat commentaar geven over de Belgische situatie. Ik heb sinds 15 maanden Scarlet One. De eerste installatietechnieker bleek een kluns te zijn, ik had enkel beeld met storingen op Belgacom TV, internet en telefonie werkten goed. Na wat aandringen via de help lijn - wachttijden tot ca. 40 minuten - werd er een tweede technicus gestuurd en die kon het probleem onmiddellijk oplossen, de 1e technieker had namelijk geen vdsl splitter geplaatst daar waar mijn telefoonlijn binnenkwam. Na het plaatsen van de splitter waren de beeldproblemen  opgelost. Ik heb, als compensatie voor de problemen, één maand gratis abonnement gekregen. Sindsdien heb ik goede internetverbinding, goede klassieke telefonie en praktisch storingsvrij TV beeld, af en toe is er nog eens blokjesvorming of haperende spraak. Ik gebruik Devolo's voor de verbinding Sagem modem naar decoder, dit heeft altijd goed gewerkt. Mijn TV is ca. 15 j. oud maar voldoet nog ruimschoots.

Alver
« Laatst bewerkt op: 2011/05/28, 10:36:34 door Alver1 »

Offline lieger

  • Lid
Re: Ervaringen met Scarlet?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/28, 10:53:35 »
allen,
hartelijk dank voor jullie reactie. ik heb toch besloten om over te gaan naar Ziggo. dit ivm het telefoneren met vrienden en familie. die hebben bijna allemaal ook ziggo, waardoor het een stuk goedkoper wordt.