Als u alles in orde krijgt, kan u een zeer tevreden klant zijn. Ik ken enkele Scarlet klanten en zij klagen niet. Maar ik geef u enkele resultaten van test aankoop over de helpdesk van verschillende providers over het aantal tevreden bellers en de aangeboden oplossing:
Edpnet: 70 %
Dommel: 54 %
Telenet: 52 %
En er is nog één speler die boven die 50 % zit, maar deze ben ik vergeten. Het was alvast Scarlet niet. Als u iemand in de buurt heeft die voldoende kent van de technologische kant van de zaak: doen! Als dit niet het geval is ... Dan neemt u toch enig risico? (Lees: Bij problemen spelen de helpdesk medewerkers met uw al dan niet proper gewassen voeten?) Bovenstaande cijfertjes bieden trouwens geen enkel uitsluitsel. Zelf ben ik klant bij Edpnet, en de helpdeskmedewerkers spelen ook met mijn voeten. (Ik maak gebruik van hun Voip-telefonie. Als ik echter bel naar een ander netwerk of gebeld word vanuit een ander netwerk, hoort de andere persoon zich altijd dubbel. Er is een echovorming die wordt veroorzaakt door hun hardware bij verbintenissen buiten hun netwerk. Maar momenteel leggen ze alle schuld op mijn hardware. We gaan dit even tolereren om te zien naar waar het leid, lossen ze het niet op, ik verander van telefoonoperator. )