Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toetsenbord probleem na installatie  (gelezen 1180 keer)

pvl

  • Gast
Toetsenbord probleem na installatie
« Gepost op: 2007/04/08, 16:44:27 »
Nadat ik Ububtu 6.10 heb geinstalleerd zijn bepaalde symbolen verdwenen of verwisseld.
Ik gebruik een qwerty toetsenbord en waar het @ teken hoort te zitten krijg ik nu het " teken, op de plaats van het pipe teken krijg ik ~, het pipe teken is niet meer te vinden.
Ik heb via systeem, voorkeuren toetsenbord indeling al diverse instellingen gemaakt bijv. Algemeen 104-toetsen PC, en diverse andere instellingen, ook diverse landeninstellingen van Nederlands tot duits, Amerikaans Engles, maar dit alles heeft geen effect.
Kan iemand me op weg helpen om dit op te lossen?

Toetsenbord probleem na installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/08, 16:53:27 »
ik draai hier op model: algemeen 105 toetsen internationaal
indeling Amerikaans-Engels (met dode toetsen)  Dat laatste hebben ze ergens verborgen onder zo 'n driehoekje. Even goed zoeken dus.
syst . voork . toetsenb
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

pvl

  • Gast
Toetsenbord probleem na installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/08, 17:40:45 »
Ook nu weer na diverse instellingen gewijzigd te hebben zijn er nog steeds toetsen verwisseld en de pipe toest geeft nu een >.
Moet ik soms nog ergens anders instellingen aanpassen= (ik ben ook mijn vraag teken kwijt).

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Toetsenbord probleem na installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/08, 17:52:25 »
Misschien een domme vraag, maar ben je zeker dat je een QWERTY toetsenbord hebt met US layout? Er zijn immers meer landen dan US en UK die QWERTY gebruiken.
Ik heb een QWERTY toetsenbord met US layout. Ik gebruik hiervoor (104 toetsen): U.S. English Alternative International (former us_intl).

Edit: Hier heb ik mijn layout bij US gevonden: http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layout#US

Edit 2: Grappig, ik dacht dat Nederlanders QWERTY gebruikten met US layout. Volgens de WIKI pagina hebben jullie een geheel eigen layout. Misschien is dat uw probleem. Je probeert een toetsenbord met Nederlandse layout te gebruiken als een toetsenbord met US indeling.

pvl

  • Gast
Toetsenbord probleem na installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/08, 19:19:28 »
Ik heb inderdaad een US toetsenbord.
Staat nu ingestelt als Algemeen 104 toetsen PC en Amerikaans-Engels internationaal (voormalig US_intl) ik heb de Nederlandse indeling verwijderd en heb nu inderdaad alle gewenste tekens op de juiste plaats.
Bedankt voor de hulp!

pvl

  • Gast
Toetsenbord probleem na installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/13, 19:39:52 »
Ik heb nu hetzelfde probleem met icewm, weet iemand misschien hoe ik bij icewm het toestenboard kan instellen?

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Toetsenbord probleem na installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/14, 09:36:45 »
Editeer /etc/X11/xorg.conf en zoek de sectie over InputDevice, daar zet je:
Section "InputDevice"
        Identifier      "Generic Keyboard"
        Driver          "keyboard"
        Option          "CoreKeyboard"
        Option          "XkbRules"      "xorg"
        Option          "XkbModel"      "pc104"
        Option          "XkbLayout"     "us"
EndSection

pvl

  • Gast
Toetsenbord probleem na installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/14, 12:40:55 »
Kenny wederom is het probleem opgelost.
Bedankt voor je hulp.