Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Chrome wil niet installeren  (gelezen 3786 keer)

Re: Google Chrome wil niet installeren
« Reactie #25 Gepost op: 2015/11/05, 11:44:52 »
Welke versie van Ubuntu gebruik je overigens? Ik heb 2 dagen geleden Chrome nog gewoon geïnstalleerd via de terminal met de dailybuild van 16.04 (dus dat is nog geen Alfa status) zonder enige problemen.
Overigens gewoon gedownload zegt niet alles, ik check altijd de MD5SUM. Dat een cd/dvd opstart (en installeert) zegt nog niet alles. Ik kan uit ervaring spreken dat er dan hele maffe toestanden kunnen gebeuren en na een paar dagen kwam ik er achter dat deze cd niet in orde was.  Maar goed, het was voor mij het bewijs dat de MD5SUM dus toch echt nut had :)

Op een normaal en schoon systeem zou het volgende genoeg moeten zijn:
(1) Je opent de terminal en tikt de regel (2) in en geeft een  ENTER
(2) sudo apt-get install gdebi
(3) Wachtwoord opgeven en installeren.
(4) Je gaat met een andere browser naar de site om google-chrome te downloaden, de 32 bits .deb bestand dus.
(5) In de terminal ga je naar het mapje waar de .deb bestand staat, meestal doe je dat met (6) en [ENTER]
(6) cd Downloads
(7) Controleer of je in het juiste mapje staat met (8) en [ENTER]
(8) ls *.deb
(9) Wanneer daar google-chrome-stable_current_i386.deb tussen staat zit je goed
(10) Nu kun je hem installeren met de volgende toverspreuk en een [ENTER] (let even op stap 11!)
(11) sudo gdebi google-chrome-stable_current_i386.deb
(12) De bestandsnaam is nogal lang, wanneer je 'sudo gedi google' hebt ingetikt druk dan op de TAB toets, deze is zo behulpzaam om de rest aan te vullen :)
(13) Geef je wachtwoord op en de installatie gaat beginnen

Dit zou in principe gewoon moeten werken.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Dennissch

  • Lid
Re: Google Chrome wil niet installeren
« Reactie #26 Gepost op: 2015/11/05, 12:26:04 »
Welke versie van Ubuntu gebruik je overigens? Ik heb 2 dagen geleden Chrome nog gewoon geïnstalleerd via de terminal met de dailybuild van 16.04 (dus dat is nog geen Alfa status) zonder enige problemen.
Overigens gewoon gedownload zegt niet alles, ik check altijd de MD5SUM. Dat een cd/dvd opstart (en installeert) zegt nog niet alles. Ik kan uit ervaring spreken dat er dan hele maffe toestanden kunnen gebeuren en na een paar dagen kwam ik er achter dat deze cd niet in orde was.  Maar goed, het was voor mij het bewijs dat de MD5SUM dus toch echt nut had :)

Op een normaal en schoon systeem zou het volgende genoeg moeten zijn:
(1) Je opent de terminal en tikt de regel (2) in en geeft een  ENTER
(2) sudo apt-get install gdebi
(3) Wachtwoord opgeven en installeren.
(4) Je gaat met een andere browser naar de site om google-chrome te downloaden, de 32 bits .deb bestand dus.
(5) In de terminal ga je naar het mapje waar de .deb bestand staat, meestal doe je dat met (6) en [ENTER]
(6) cd Downloads
(7) Controleer of je in het juiste mapje staat met (8) en [ENTER]
(8) ls *.deb
(9) Wanneer daar google-chrome-stable_current_i386.deb tussen staat zit je goed
(10) Nu kun je hem installeren met de volgende toverspreuk en een [ENTER] (let even op stap 11!)
(11) sudo gdebi google-chrome-stable_current_i386.deb
(12) De bestandsnaam is nogal lang, wanneer je 'sudo gedi google' hebt ingetikt druk dan op de TAB toets, deze is zo behulpzaam om de rest aan te vullen :)
(13) Geef je wachtwoord op en de installatie gaat beginnen

Dit zou in principe gewoon moeten werken.

Bedankt voor je reactie. De systemen waar ik Chrome niet werkend kreeg draaide een installatie van de normale Ubuntu variant. Versie 14.04.3 LTS 32 bit. Ik ga er mee aan de slag. Je hoort nog of het is gelukt.

Offline Dennissch

  • Lid
Re: Google Chrome wil niet installeren
« Reactie #27 Gepost op: 2015/11/05, 13:42:20 »
Hoi Theo. Heb even nu de 64 bit versie van Ubuntu 14.04.3 LTS geinstalleerd. En heb jouw advies opgevolgd hoe te installeren. Heb alleen de bestandsnaam van Chrome gewijzigd in de terminal omdat het een 64 bit versie is natuurlijk. En hij doet het nu! :) Thanks.