Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe kan ik mijn netwerk kaart in linux ubuntu aanpassen (MTU)  (gelezen 2930 keer)

LTCat

  • Gast
hallo allemaal ik ben marco  en ben sinds een paar maanden begonnen met linux ubuntu server editie  

alleen ik heb een vraagje aan jullie

ik heb problemen met upload  hoe kan ik dat aanpassen  zodat mensen die connecten  met de server en een bestand willen donwloaden  niet uren hoeven te wachten omdat de server maar 19k upload terwijl ik een 5 mb verbinding heb en een upload van bijna 900k heb hoe  kan ik dit aanpassen en waar kan ik dat doen


grt LTCat server admin van gamers clan #TeamElite

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
hoe kan ik mijn netwerk kaart in linux ubuntu aanpassen (MTU)
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/28, 17:04:10 »
Ligt waarschijnlijk aan de serversoftware... Welk spel is het dan?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

LTCat

  • Gast
hoe kan ik mijn netwerk kaart in linux ubuntu aanpassen (MTU)
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/29, 22:24:20 »
call of duty2 game

Offline Math.

  • Lid
hoe kan ik mijn netwerk kaart in linux ubuntu aanpassen (MTU)
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/30, 00:58:07 »
Ik denk dat er in het spel een soort limit opzit voor downloaden.
Heb zelf Quake III Arena en weet hieruit dat het downloaden vanaf de game-server altijd vrij traag gaat, is ook niet aan te raden.

Je kunt denk beter naar een ftp-locatie verwijzen voor het downloaden van benodigde bestanden voor je game-server.
En anders... wellicht heb je wat aan het commando \rate of maxrate.
Dit commando gebruik ik in Quake om m'n downloadsnelheid iets te verhogen.
Maar Punkbuster software heeft daar ook weer een limiet opzitten, dus dan kun je nog wel eens gekicked worden. ;)
Ik weet niet hoe dat verder in Call of Duty zit, maar misschien heb je hier wat aan.

Succes ermee!

LTCat

  • Gast
hoe kan ik mijn netwerk kaart in linux ubuntu aanpassen (MTU)
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/30, 09:04:20 »
de  sv_maxrate staat al op 25000  en in de router staat de MTU al op 1440 en in de server geefd de MTU een waarde aan van 1500 snap de combo ff niet  zelfs binnen het netwerk wat ik draai heb ik een upload van de server naar mijn game pc ook op 13 a18 kbps moet meestal toch zeer snel lopen intern

ik draai achter een linksys router 54g versie 5.01

alle poorten van de cod2 zijn geforward naar de server daar kan het niet aan liggen

vervolgens heb ik de sv_maxrate naar 25000 gezet hoger kan ie haast niet  ook in de server config staat 25000

volgens mij ligt het aan de netwerk instellingen en daar heb ik in linux nog geen kaas van gegeten en weet ook niet hoe je dit moet aanpassen

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
hoe kan ik mijn netwerk kaart in linux ubuntu aanpassen (MTU)
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/30, 14:03:53 »
Wat dat game betreft; dat ligt waarschijnlijk aan het game; hetzelfde probleem heb je bij SoF2 en bij Counter-Strike

Maar als je die server thuis draait, dan is het wel goed mogelijk dat je gewoon niet sneller kan uploaden, 20KB/s is al best veel (dat is 160kbps) en als je dan nog de server draaiende houdt, verbruik je ook constant nog heel wat netwerkverkeer. Dat telt al snel op.

Op het lokale netwerk (niet via het spel!!!) moet je inderdaad wel snel kunnen downloaden van jezelf. Hoe heb je dit getest? heb je nog andere serversoftware draaien zoals een webserver? Probeer eens te verbinden via een andere computer (of dezelfde computer) naar de webserver; dat zou pijlsnel moeten gaan. (adres is dan op lokaal netwerk 192.168.x.x of lokale computer 127.0.0.1)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

LTCat

  • Gast
hoe kan ik mijn netwerk kaart in linux ubuntu aanpassen (MTU)
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/01, 18:18:42 »
ja idd ik heb er ook een website op de server draaien  klopt  en ik ben er nu inderdaat achter hoe je je mtu moet verlagen in linux

dat doe je met dit commando

sudo ethtool eth0   (enter)  na eter gegeven te hebben voer je je passw in en kan je alles zien van je netwerk
en ik heb ook een link gevonden waar dat in staat

http://www.ecst.csuchico.edu/~dranch/LINUX/ipmasq/c-html

hier kan je alles vinden over MTU en meer

ik hoop dat ik jullie ook op weg heb geholpen met mijn probleem  ik heb het met deze link opgelost


grt marco