Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met instaleren  (gelezen 1344 keer)

Offline Ronnie66

  • Lid
Probleem met instaleren
« Gepost op: 2011/12/29, 15:47:53 »
Hallo ik ben al een tijdje bezig met Ubuntu 11.04 en het bevalt goed maar ik loop nu tegen een probleempje op waar ik niet uit kom ik wil wat spellen installeren geen moderne spellen maar de wat oudere shooters die ik soms wel leuk vind om te spelen.
Ik ben bezig geweest met Wolfenstein Enemy Territory dus spel gedownload en bestand uitvoerbaar gemaakt starten in een terminaal venster tot zo ver gaat alles goed de installatie vraagt root wachtwoord oké invoeren en installatie begint.en dan begint het ik krijg deze vraag ( Please enter the installation path [/usr/local/games/enemy-territory] ) wat eigenlijk al gek is wat deze map bestaat gewoon als ik dan toch op deze locatie wil installeren krijg ik dit  ( No write permission to /usr/local/games ) de oplossing zal wel simpel zijn maar ik kom er even niet uit.

Dus graag een oplossing alvast bedankt

 

Offline Ronnie66

  • Lid
Re: Probleem met instaleren
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/29, 17:33:12 »
Oke ik heb het spel geïnstalleerd met de terminal root rechten gekregen met dit commando sudo -s vervolgens hier de info gehaald https://help.ubuntu.com/community/EnemyTerritory toen verliep de installatie goed ook de eerste update ging prima.De tweede update ( 60b ) was lastiger omdat je standaard geen toegang tot deze mappen heb met dit commando ging het wel en kon ik de twee bestanden overschrijven sudo nautilus ( nautilus wordt gestart als root )

Nu alleen nog een probleem met geen geluid het valt niet mee om een spel te installeren die niet via de officiële pakketbron wordt geleverd ik persoonlijk vind het leuk om uit te zoeken hoe het werkt en ik kom uit het Dos tijdperk dus met een terminal werken is mij ook niet geheel vreemd.
Maar ik kan mij wel voorstellen als je wat minder ervaren bent je het allang had opgegeven.
Men zou hier echt wat aan moeten doen om dit hele proces te vereenvoudigen
« Laatst bewerkt op: 2011/12/29, 17:34:50 door Ronnie66 »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Probleem met instaleren
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/30, 10:17:03 »
http://www.playdeb.net/welcome/
Zo kun je hem ook installeren.