Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke desktop vind je de beste ?  (gelezen 8167 keer)

DarkEra

  • Gast
Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/06/06, 22:21:45 »
Niet boos worden hoor, maar als je een 'normale' reactie had gegeven was het mij in deze drukke tijden (net voor de vakantie) wel duidelijk geweest. Nu wordt het puzzelen met cryptische omschrijvingen.   ;) Snappie?  :rolleyes:

Boos ben ik niet hoor.  ;)  De reactie was normaal in mijn ogen maar had misschien ietsje anders geformuleerd moeten worden. Ach ja, na twee slapeloze nachten door de warmte werkt het brein niet echt mee hiero.

Anyway,

Zowel jij als tiempjuuh toch dank voor de uitleg waarom.  :)
Het is interessant om te lezen allemaal.

Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/06/06, 22:58:08 »

--------------->>> Knipperdeknip


Openbox i.c.m. Rox of Pcmanfm omdat het nog meer lichtgewicht is en heel fijn af te stemmen. Ook menu's zelf aan te maken, heel goed op maat te maken allemaal, maar wel veel 'handwerk'. Als het goed is ingesteld onverslaanbaar snel, en allemaal maatwerk.
Dan kan Openbox wel eens nummer 1 zijn. LXDE heb ik ook geprobeerd. Hoewel het grotendeels ook Openbox is vind ik het niet echt fijn werken. Ik mis dan het rechtermuismenu. Standaard Openbox + lxterminal + lxpanel + lxappearance + obmenu + obconf, en je kunt Openbox dan net zo laten draaien als LXDE, alleen met meer configuratiemogelijkheden.


Zo doe ik dat dus ook. In lxpanel staan alle programma's (zo niet dan maak ik de ontbrekende .desktop files).
Voor de rest een paar keybindings in de rc.xml, om een paar sneltoetsen te hebben.
En oogsnoep is er zat, cairo composite manager werkt prima. (transparant, fade effecten, schaduwen etc.)
Normaal zou er (volgens mij) dan ook een dock op geplaatst kunnen worden.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline h2o

  • Lid
Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/06/06, 23:11:01 »
@Theo: Hier mijn autostart.sh

Citaat
#Rox opstarten
rox --pinboard=h2o &

#PCmanFM als desktop manager opstarten
#pcmanfm --desktop &

#Xfwm4 als desktopmanager opstarten
#xfwm4 &

#Conky opstarten
conky -a top_right &

#Nitrogen opstarten
nitrogen --restore &

#Xcompmgr opstarten
#schaduw en fading
#xcompmgr -c -r10 -F -f -D5 -C -o0.8 &
#Alleen schaduw
xcompmgr -c -t-5 -l-5 -r4.2 -o.55 &

#Gkrellm opstarten
#gkrellm &

#Gdesklets opstarten
#gdesklets &

#Google Gadgets opstarten met sidebar
#ggl-gtk &

#Google Gadgets opstarten zonder sidebar
#ggl-gtk -ns &

#Cairo dock opstarten
#cairo-dock -c -o &

#Cairo clock opstarten
#cairo-clock &

#Screenlets opstarten
#screenlets &

#fbpanel opstarten
#fbpanel &

#lxpanel opstarten
#lxpanel &

#GdeskCal opstarten
#gdeskcal &

#applet for network connectivity opstarten gnome-network-manager
nm-applet --nb-disabled &

# Auto-mounting drives opstarten
#gnome-volume-manager &

#xfce4-power-manager opstarten
xfce4-power-manager &

#xfce4-panel opstarten
xfce4-panel &

#Conky opstarten
#startconky &

#Force OpenOffice.org to use GTK theme
export OOO_FORCE_DESKTOP=gnome

#Keyboard layout to us_intl
setxkbmap -model pc105 -layout us_intl &

#Wbar opstarten
(sleep 10s && wbar -above-desk -isize 48.0 -jumpf 1.0) &

exec /usr/bin/openbox

Wellicht als leidraad of inspiratiebron te gebruiken.
Ik gebruik xcompmgr voor mooie effecten. Een en ander kun je dan met # uitschakelen of weghalen om in te schakelen.

Ik gebruik nu xfce4-panel van XFCE. Werkt prima binnen Openbox i.c.m. Rox. Je ziet ook dat er ontzettend veel mogelijk is met Openbox. Echt, eenmaal goed ingesteld op je smaak en wensen, en je bent het 'heertje'.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/06, 23:13:28 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/06/07, 00:04:59 »
Voorlopig Gnome 2       Gnome 3 en Ubuntu geeft nog niet, wat ik graag zou zien, binnenkort eens Gnome 3 testen met openSuse.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/06/07, 10:22:40 »
Persoonlijk vind ik Gnome 2. het prettigste werken, en bovendien zeer stabiel.

Gnome3 werkt ook super, maar het vereist wel zwaardere spec's van je pc.

Uiteraard is de nieuwe KDE wel écht verbetert, gewoon zeer goed !

Maar als je me laat kiezen: Gnome 2 !!

Xfce (of E17) vind ik wat te 'kaal' en werkt naar mijn smaak en werkt niet zo intuïtief als Gnome 2 (maar dat is een persoonlijke voorkeur).

Unity gaat teveel in de richting van Windows; je hebt niet zo veel vrijheid als met Gnome 2. Maar ik heb begrepen in een topic (gestart door Markba) dat je dat kan aanpassen naar believen. Ook de hardwarevereisten zijn 'trop'.

Ik zeg: stick to 10.04-2 LTS !!
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #30 Gepost op: 2011/06/07, 12:21:46 »
1. E17
2. KDE
3. Unity

1. E17: Om 1 of andere reden voelt het als thuiskomen. Supersnel, superstabiel en als er al een kleine, zeldzame crash is, kun je binnen 2 seconden alweer verder werken met al je programma's nog open. Verder zeer uitbreidbaar, licht en ontzettend mooi en ook het uiterlijk is weer met thema's af te werken indien nodig :) Widgets, met ook downloadoptie. Maar standaard staan er geen widgets op het bureaublad, dus dat is helemaal aan jou om te gebruiken of niet. Zeer logisch en consistent allemaal. Sta ook zeer achter de gedachte van de developers. Vind E17 echt geweldig en ik voel me er helemaal in thuis :) Een E17-pagina volgt nog op mijn website ;)
2. KDE: Omdat ik heel lang met KDE gewerkt heb en het is ook zeker een aanrader voor de mensen die van Win Vista/7 komen. Vind KDE een lekker werkende desktop, zeer uitbreidbaar en er is veel consistentie :) Het team erachter is ook nog eens vrij open en nemen veel van buitenstaanders aan en werken dat uit. Ook kun je op forum.kde.org in de Brainstorm-sectie je ideeën doorgeven en i.t.t. Ubuntu Brainstom worden een hoop van die ideeën ook nog eens uitgevoerd (hetzij misschien een beetje anders dan de reporter in gedachten had, maar toch).
3. Unity: Het is nog niet helemaal af en dat merk je, maar het is een mooi begin, net als met KDE 4 en het gaat ook zeker wat worden :) Mooi is dat er een mooie samenhang is tussen gebruiksvriendelijkheid voor beginners en multitasken.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #31 Gepost op: 2011/06/07, 17:36:40 »
Xfce vind ik wat te 'kaal' en werkt naar mijn smaak en werkt niet zo intuïtief als Gnome 2 (maar dat is een persoonlijke voorkeur).
De XFCE in Xubuntu 11.04 is wel anders dan de voorgaande versies, heb je de 11.04 versie al eens bekeken ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #32 Gepost op: 2011/06/07, 19:06:16 »
Xfce 4.8 verschild niet zo veel meer van Gnome 2.
Ik vind het zelfs voor iemand die pas begint met Linux beter dan Gnome 2 omdat het wat beter in elkaar zit als je wat wilt aanpassen.
Die opzet is simpel gehouden en het is overzichtelijk.

Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #33 Gepost op: 2011/06/07, 20:10:51 »
1) Unity
2) Gnome 2.30
3) E17
4) Xfce 4.8
5)KDE 4.7
6) LXDE
7) Gnome 3.0

Unity vind ik heel lekker werken, hiervoor was ik min of meer verslaafd aan Gnome classic. Was stabiel en kon er alles mee.
E17 is een hobby project van mij dat ik gebruik om oude computers weer een nieuw leven in te blazen.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/07, 20:13:07 door Vincentlaborant »
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

jesse2314

  • Gast
Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #34 Gepost op: 2011/06/07, 20:30:15 »
Mijn persoonlijke voorkeur:
1: Gnome 2
2: unity 2D


Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #35 Gepost op: 2011/06/07, 20:31:53 »
E17 is een hobby project van mij dat ik gebruik om oude computers weer een nieuw leven in te blazen.

Altijd leuk en doe ik hier ook.
Misschien een tipje i.v.m. de oude computers. Ik neem aan dat je voor E17 ook gewoon een blokkendoos bouwt. Je kunt ook in de expert-modus kiezen voor een aangepaste kernel (met alleen de dingen die voor jouw pc van toepassing zijn) i.p.v. generiek. Wanneer ik dit bij Debian doe, heb ik volgens htop 'slechts' 10 mb werkgeheugen in gebruik. Ubuntu zal er vast niet veel boven zitten. Zelf draai ik ook nog een paar virtual console's de nek om (scheelt iets meer dan een halve mb per console).
Misschien heb je er wat aan.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/07, 22:09:29 door Theo1971 »
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #36 Gepost op: 2011/06/07, 20:37:08 »
1. KDE
2. E17
3. Een prachtige combi met 24" scherm die ik vandaag zag. Ik ben even vergeten van welk merk  :rolleyes:
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline siegi

  • Lid
Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #37 Gepost op: 2011/06/07, 21:46:07 »
1) KDE
2) unity

Ik vind unity wel goed in elkaar zitten maar kan niet wennen aan de beperkte opties van de gnome programma's.

Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #38 Gepost op: 2011/06/09, 11:21:01 »
Xubuntu 11.04 ook getest, yep is ook goed. Maar als de stabiliteit van 10.04 vergelijk met de nieuwe, blijf ik toch hangen op Gnome 2 van 10.04
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tom

  • Lid
Re: Welke desktop vind je de beste ?
« Reactie #39 Gepost op: 2011/06/09, 11:23:21 »
Dat is ook logisch de 10.04 is een LTS. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.