Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cinnamon op zwart scherm krijgen  (gelezen 746 keer)

Offline h2o

  • Lid
Cinnamon op zwart scherm krijgen
« Gepost op: 2019/12/02, 21:23:31 »
Op mijn tablets draai ik met XFCE en Cinnamon. Nu wil ik graag weten hoe de schermbeveiliging van Cinnamon uitsluitend een zwart scherm laat zien. Nu krijg ik een soort transparante achtergrond te zien en die wil ik gewoon helemaal  weg hebben als ik de schermbeveiliging inschakel.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Cinnamon op zwart scherm krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2019/12/02, 21:50:16 »
https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=199206


Ik ben gestopt met Cinnamon een lange tijd geleden; maar hopelijk zet de tip je op weg .

Offline EvC

  • Lid
Re: Cinnamon op zwart scherm krijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2019/12/03, 15:41:08 »
Ik neem aan dat je dit wilt om energie te besparen.

Mijns inziens kan dat niet omdat een touchscreen spanning moet hebben om te functioneren.
Maakt men het scherm spanningsloos dan is de touchwerking verdwenen en kan men niets doen.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon + GNOME Boxes

Offline h2o

  • Lid
Re: Cinnamon op zwart scherm krijgen
« Reactie #3 Gepost op: 2019/12/03, 15:51:15 »
Ik neem aan dat je dit wilt om energie te besparen.

Mijns inziens kan dat niet omdat een touchscreen spanning moet hebben om te functioneren.
Maakt men het scherm spanningsloos dan is de touchwerking verdwenen en kan men niets doen.
Aha, dan is dat de reden waarom de suspend maar even werkt. Binnen één minuut heb ik namelijk weer ''beeld' terwijl ik wil dat het tablet in pauzestand staat. Dit gaat zelfs zover dat ik bij het inlogscherm de suspend maar even aan de praat krijg.
Op dit moment heb ik nu de instellingen redelijk zoals ik het hebben wil, vanavond zal ik ze wel posten.

Ik heb bij het energiebeheer bij de accustand scherm zwart op 5 minuten gezet. Met de adapter aangesloten alles uit gezet. Dat voldoet voorlopig.
« Laatst bewerkt op: 2019/12/03, 20:11:33 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex