Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update manager geeft fout.  (gelezen 616 keer)

Offline mhweb

  • Lid
Update manager geeft fout.
« Gepost op: 2009/01/09, 13:09:20 »
Vandaag gaf updatemanager aan dat er 24 updates beschikbaar waren. Bij de eerste poging om ze op te halen en installeren, kreeg ik een melding dat er eentje niet kon binnengehaald worden, de rede weet ik niet meer juist. Heb gecontroleerd wat er een prolbeem gaf en bleek iets van of voor Mplayer te zijn.
Ik heb toen Mplayer uitgevinkt in de lijst met updates.
Tweede poging kreeg ik terug een foutmelding. Niet alles kon worden geinstalleerd.
In het kadertje dat verscheen stond het volgende:


E: /var/cache/apt/archives/linux-image-2.6.24-23-generic_2.6.24-23.46_i386.deb: probleem tegengekomen in buffer_write(fd) (10, ret=-1)
E: /var/cache/apt/archives/linux-ubuntu-modules-2.6.24-23-generic_2.6.24-23.36_i386.deb: probleem tegengekomen in buffer_write(fd) (10, ret=-1)
E: /var/cache/apt/archives/libssl0.9.8_0.9.8g-4ubuntu3.4_i386.deb: probleem tegengekomen in buffer_write(fd) (10, ret=-1)
E: /var/cache/apt/archives/libdns35_1%3a9.4.2.dfsg.P2-2ubuntu0.1_i386.deb: probleem tegengekomen in buffer_write(fd) (10, ret=-1)
E: /var/cache/apt/archives/linux-restricted-modules-2.6.24-23-generic_2.6.24.16-23.56_i386.deb: probleem tegengekomen in buffer_write(fd) (10, ret=-1)
E: /var/cache/apt/archives/linux-headers-2.6.24-23_2.6.24-23.46_all.deb: subproces dpkg-deb --control gaf een foutwaarde 2 terug
E: /var/cache/apt/archives/linux-headers-2.6.24-23-generic_2.6.24-23.46_i386.deb: subproces dpkg-deb --control gaf een foutwaarde 2 terug
E: /var/cache/apt/archives/linux-headers-generic_2.6.24.23.25_i386.deb: kan bijgewerkt bestandenlijst-bestand voor pakket linux-headers-generic niet doorspoelen
E: /var/cache/apt/archives/nautilus-share_0.7.2-0ubuntu5.1_i386.deb: subproces dpkg-deb --control gaf een foutwaarde 2 terug
E: /var/cache/apt/archives/ntpdate_1%3a4.2.4p4+dfsg-3ubuntu2.1_i386.deb: subproces dpkg-deb --control gaf een foutwaarde 2 terug
E: /var/cache/apt/archives/openssl_0.9.8g-4ubuntu3.4_i386.deb: kan /var/lib/dpkg/updates/tmp.i niet opvullen


Na het sluiten van dit kader staat er in updatemanager nog steeds dat er 24 updates beschikbaar zijn.
Heeft die dan doordat er 1 ding niet in orde was helemaal niks van die updates in orde gebracht?

Wat moet ik nu doen?


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Update manager geeft fout.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/09, 13:37:28 »
De Nederlandse server is nog niet helemaal bij de tijd, blijkbaar... Even overschakelen naar de Hoofdserver:
Systeem - Beheer - Softwarebronnen
tabblad Ubuntu software
Downloaden van: zet die op "Hoofdserver".

Offline mhweb

  • Lid
Re: Update manager geeft fout.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/09, 13:56:13 »
Ik probeer het,   heb weg gezien dat die niet op nederland maar op zuid-afrika ( waar ik woon ) stond. Ik probeer even nederland en als ook dat niet werkt het volgende.
 Zowel nadat ik Nederlands als Hoofdserver had aangegeven blijf ik foutmeldingen krijgen. Op een bepaald moment ging hij downloaden, en stopte weer met een foutmelding.  ( iets waar dpkg instond) De gekregen opdracht schreef ik in het terminalvenster, en daar eindigde het ook met een fout.

Het pakket 'openssl' bevindt zich in een onsamenhangende staat en moet opnieuw geïnstalleerd worden, maar er kan geen archief voor worden gevonden. Herinstalleer het pakket handmatig, of verwijder het van uw systeem.

Dat is wat ik krijg als ik via pakketbeheer, dat pakket wou gan verwijderen. ( pakketbeheer sluit ook telkens af als ik dat vernstertje met de bovenstaande tekst sluit.
Ik wou via systeem, beheer, ook eens gaan kijken of ik gebroken pakketten kon herstellen, maar dan krijg ik steeds opnieuw dezelfde bovenstaande tekst in een kader waarna het programma afsluit.

Zou ik wat ik moet doen kunnen in de terminal regelen? Zo ja hoe? Wat moet ik in het terminalvenster precies ingeven dan?


( vervolg)
Ik ben wat aan het surfen en proberen geweest.. en kwam bij sudo apt-get clean
Daarna  sudo apt-get update   Dit eindigde met Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Leek me dus zover in orde.
Daarna ben ik naar Synaptec pakketbeheer gegaan, en daar kreeg ik de melding dat ik gebroken paketten moest herstellen.
Dit deed ik...  en alles lijkt in orde nu.
Ik kreeg daarna nog wel een melding van enkele updates, die ik behalve Mplayer (omdat dat het pakket was waar de eerste foutmeldingen over gekomen zijn) geinstalleerd. Voorlopig blijf ik Mplayer dus uitvinken in de lijst met updates.


« Laatst bewerkt op: 2009/01/12, 10:56:36 door mhweb »