Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] HDMI uitgang Geforce GT 630.  (gelezen 970 keer)

[Opgelost] HDMI uitgang Geforce GT 630.
« Gepost op: 2014/05/22, 09:59:08 »
De grafische kaart van mijn computer is dus een Asus Geforce GT 630 Silent. Deze zit ingeplugd in mijn P5K moederbordje ook van Asus. Hoe krijg ik beeld en geluid doorgestuurd naar het televisietoestel dat dienst doet als beeldscherm? Via de VGA uitgang heb ik wel beeld, maar deze gebruik ik liever niet. Gisteren heb ik Ubuntu 14.04 geïnstalleerd daar ik enkel problemen heb gekend met 12.04. Het GRUB menu en het Ubuntu logo wordt eventjes getoond, daarna gaat alles op zwart en krijg ik enkel beeld via VGA. VGA zend geen geluid door, dus het is voor mij geen optie om daarmee verder te werken. Hoe krijg ik beeld en geluid doorgestuurd naar het televisietoestel dat dienst doet als beeldscherm?
« Laatst bewerkt op: 2014/05/23, 14:29:09 door Pattattezak »

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: HDMI uitgang Geforce GT 630.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/22, 10:34:51 »
Als je via VGA wel beeld hebt, sluit dat dan even aan en laat vervolgens de pc zoeken naar de juiste drivers voor je kaart op de volgende manier

https://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Controleer-of-alle-apparatuur-goed-werkt-en-installeer-eventueel-stuurprogramma-s-drivers-

Daarna zou het gewoon moeten werken

Re: HDMI uitgang Geforce GT 630.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/22, 13:16:37 »
Valk,
Zonder de nonfree drivers kreeg ik het Ubuntu logo niet eens op mijn scherm via HDMI. Grub is wel altijd zichtbaar.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: HDMI uitgang Geforce GT 630.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/22, 14:40:59 »
Kan je in het Grub menu wel een andere keuze maken, dus even in veilige modus starten?

Re: HDMI uitgang Geforce GT 630.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/22, 16:11:42 »
Femke98,
Yep, het Grub menu is enkel te zien via hdmi, het bureaublad enkel onder vga ...
Valk,
Yep, door op e te drukken kan ik opstarten in veilige modus. Of bedoelt u iets anders? Mocht u denken aan Pjotr zijn site, goed, maar bij mij staat er niet ro quiet splash maar wel ro quiet splash $vt_handoff. Dit lijkt me een duidelijk verschil te zijn met wat te lezen staat op Pjotr zijn site?

Bij de geluidsinstellingen kan ik het geluid wel doorsturen naar de hdmi poort. Enkel nu nog beeld krijgen via hdmi ...
« Laatst bewerkt op: 2014/05/22, 16:17:21 door Pattattezak »

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: HDMI uitgang Geforce GT 630.
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/22, 16:44:48 »
Ik bedoelde in veilige modus via hdmi of verbonden via VGA (als je maar toegang hebt tot het bureaublad) de juiste Nvidia drivers te installeren voor jouw kaart.
En dit te doen volgens item 1.7 "Controleer of alle apparatuur goed werkt en installeer eventueel stuurprogramma's (drivers)" op Pjotr's site

Hierna zou de kaart juist geïnstalleerd moeten zijn en dan zou beeld en geluid via hdmi ook normaal moeten werken.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/22, 16:55:38 door valk »

Re: HDMI uitgang Geforce GT 630.
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/23, 14:28:04 »
Valk,
U heeft gelijk. Blijkbaar was na een vastloper het nVidia besturingsprogramma toch niet geïnstalleerd en verliep alles nog via Xorg. Nu heb ik beeld en geluid via hdmi, maar "euh ;.." het oranje deel in onderstaande schermafdruk is normaal niet zichtbaar, maar ik kan er wel met mijn muisaanwijzer er naartoe bewegen. Dan zijn de snelstarters links niet meer zichtbaar als ook de bovenste menubalk is dan verdwenen. Het lijkt me een vreemd fenomeen te zijn?

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: [Opgelost] HDMI uitgang Geforce GT 630.
« Reactie #7 Gepost op: 2014/05/23, 15:08:17 »
Hmmmm, dat is wel erg vreemd inderdaad.
Ik heb er zo ook even geen verklaring/oplossing voor...

Is dit na een herstart en dergelijke ook nog het geval?

Re: [Opgelost] HDMI uitgang Geforce GT 630.
« Reactie #8 Gepost op: 2014/05/23, 15:34:20 »
Yep, dit blijft zo. Maar het oranje gedeelte blijft niet leeg. Er zijn daar randen te zien van wat ik heb openstaan? Maar als ik een schermafdruk neem, komt alles oranje. Doet Nederland soms mee aan het WK voetbal in Brazillie?