Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-steunpunten  (gelezen 12192 keer)

Ubuntu-steunpunten
« Reactie #25 Gepost op: 2008/04/11, 13:28:27 »
PS
zijn er cd's beschikbaar voor steunpunten? En zijn deze eventueel op de releaseparty te verkrijgen?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #26 Gepost op: 2008/04/11, 13:36:42 »
Citaat van: tommie74
PS
zijn er cd's beschikbaar voor steunpunten? En zijn deze eventueel op de releaseparty te verkrijgen?
die zijn te verkrijgen op de release party: www.releaseparty.eu

Tsiburaska

  • Gast
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #27 Gepost op: 2008/04/22, 18:15:11 »
Ik weet dat je vlak na de introductie van de nieuwe 8.04 op 24 april en de maanden er vlak na meer aanvragen kunt verwachten van mensen die het niet lukte omdat het ofline was, maar tegen de tijd dat nieuwe komt wil niemand meer...
Wel diverse mensen een CD gegeven maar hou de score niet bij, maar je houd er wel vaak goede vrienden aan over!

Ubuntu-steunpunten
« Reactie #28 Gepost op: 2008/04/22, 19:25:20 »
Pas steunpunt, en morgen mag ik een Ubuntu installen hier in mijn straat.
Het begin is er...
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Ubuntu-steunpunten
« Reactie #29 Gepost op: 2008/04/25, 20:44:46 »
Sinds 18 april ben ik nu CD verspreidingspunt...
Momenteel nog geen enkele aanvraag gekregen..
Maar dat was voor nu ook niet erg, want deze week
was ik in België..
Helemaal zonder internet :(

Skilltone

  • Gast
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #30 Gepost op: 2008/04/25, 22:05:21 »
Goede avond,

heb nu precies 10 dagen ubnuntu, en al 2 aanvrage voor cd gehad via weblog, eentje nu in me mailbox zag ik net, en er zijn drie naar vrienden gegaan en 1 naar een collega. me ouders krijgen er eentje a.s zondag van mij, lief he.
 maar ben geen steunpunt in technische zin, daar heb ik te weinig kennis voor.

Offline nicolas

  • Lid
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #31 Gepost op: 2008/04/27, 12:13:46 »
Vorige week heb ik mijn laatste set 7.10 CD's aan een consultant meegegeven die een praatje ging  houden bij een bedrijf over Linux in het algemeen en Ubuntu in het bijzonder. Heb hem ook verwezen naar de wiki pagina (https://wiki.ubuntu.com/DutchTeamPresentations) met reeds eerder gegeven presentaties voor eventuele templates die hij kan gebruiken voor zijn praatje.
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

Offline HP

  • Lid
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #32 Gepost op: 2008/04/27, 14:29:29 »
Ik sta een paar maanden nu op de kaart, nog nul reacties. Gelukkig krijg ik via andere kanalen regelmatig PC's aangeboden waarop ik Ubuntu zet, welke ik dan feestelijk weggeef. Ander soort steunpunt dus; maar wel het beoogde resultaat bereikt :D
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

xubuntufan01

  • Gast
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #33 Gepost op: 2008/05/05, 14:27:47 »
Hoi,

Ik zou graag ook als steunpunt willen fungeren. Ik ben zelf afkomstig uit Uden. Mijn specialiteiten zijn de configuratie van linux
op een stand-alone systemen. Zelf geef ik de voorkeur aan Xubuntu en vind ik pakketten gebaseerd op GTK het fijnste werken.
Mijn lievelignsprogramma's onder ubuntu zijn:
- inkscape
- freemind (gelukkig nu beschikbaar in de pakketbronnen van Ubuntu)
- openoffice.org writer
- brasero

Ik zou dan ook graag in contact komen met een ubuntero uit de buurt van Uden.


Vriendelijke groet,

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #34 Gepost op: 2008/05/05, 14:33:52 »
Mijn 7.10 cd's heb ik opgestuurd naar iemand hier op het forum, heb een stuk of 5 cd's opgestuurd als steunpunt zijnde.
Echter in mijn omgeving Noordoost Brabant, wil het Ubuntu virus zich nog niet echt verspreiden :|

@xubuntufan01
Ik kom zelf uit Lith en werk in Veghel dus kom bijna elka dag langs Uden :)
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

xubuntufan01

  • Gast
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #35 Gepost op: 2008/05/07, 17:58:43 »
Tja ik wil graag meehelpen met het verspreiden van het Ubuntu-virus in Noordoost-Brabant.
Misschien is het een idee om een ubuntu-steunpunt in Noord-Oostbrabant te  beginnen.

Vriendelijke groet,
Xubuntufan01

xubuntufan01

  • Gast
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #36 Gepost op: 2008/05/07, 18:00:22 »
De vorige keer had ik wel gezegd Ubuntu-steunpunt, maar een Ubuntu-inloopcentrum zou nantuurlijke nog een beter idee zijn. En het liefst een mobiel Ubuntu-inloopcentrum. Met mobiel bedoel ik dat je op verschillende plaatsen aanwezig bent om mensen wegwijs te maken met ubuntu.

Vriendelijke groet,
Xubuntufan01

Ubuntu-steunpunten
« Reactie #37 Gepost op: 2008/05/07, 20:12:08 »
Bedenk wel: steunpunten zijn vrijwilligers die CD's
van Ubuntu verspreiden en e.v.t. hulp bieden bij
installeren of het verhelpen van problemen.
Je dient jezelf ervoor op de kaart te zetten:
http://www.ubuntu-nl.org/kaart
Waar wilde je het geld voor zo'n (mobiel) inloopcentrum
vandaan halen?

groet, Florian

p.s. nog steeds 0 requests

Offline joop905

  • Lid
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #38 Gepost op: 2008/05/07, 21:43:27 »
vraagje die steun punten op de kaart en de namen die  daar bij staan zijn dat de zelfde die op dit forum gebruikt worden!

GrJ

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #39 Gepost op: 2008/05/07, 21:57:51 »
Citaat van: arie
zag gelijk dat er nog een steunpunt in Rozenburg zit
Dan kunnen jullie elkaar tot steun zijn!   :-)

Ubuntu-steunpunten
« Reactie #40 Gepost op: 2008/05/07, 22:06:44 »
Bij mij staat er zowel 'Florian' (forum nickname) alsook
'Florian van der Zee', mijn volledige naam.

Offline joop905

  • Lid
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #41 Gepost op: 2008/05/07, 22:10:21 »
Ok was er ook al achter gekomen  al wat mail verstuurd maar de 2 steunpunten bij mij in de buurt
maar zijn niet echt actieve forum leden

Ubuntu-steunpunten
« Reactie #42 Gepost op: 2008/05/07, 22:55:02 »
Ik heb tot nu 4 personen hulp kunnen bieden en twee cd's uitgedeeld die ik nog had liggen van Gutsy, 1 installatie kunnen doen. Ik ben in principe steunpunt voor ondersteuning. Als mensen er echt niet uitkomen wil ik wel cd's bestellen of ik verwijs ze door naar een steunpunt die wel cd's verspreid. Verder ben ik best bereid om bij mensen thuis te helpen met problemen of installeren, als het maar niet te ver weg is. Via de e-mail is het wel eens lastig om hulp te bieden omdat je niet "mee kan kijken" op het systeem, hoe dan ook het geeft je een goed gevoel als je een probleem kan verhelpen.
Ik weet niet hoeveel steunpunten er precies zijn, als 1 steunpunt er gemiddeld 2 personen er "door sleept" lijkt het me dat er toch weer een paar honderd? zijn geholpen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Tsiburaska

  • Gast
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #43 Gepost op: 2008/05/07, 23:22:01 »
Gezien de soms langdurige storingen  heb ik 8.04 als CD op de PC klaar om te bakken, en ik zou iedereen willen adviseren alleen een steunpunt te kiezen met enige ervaring...  want vroeger was ik ook een prutser!
Door het versprijden van CDś voorkom je overbelasting van de servers waar je ze zelf zou kunnen ophalen, en de aangeboden CD is meestal gecontroleerd op fouten dus voorkomt vele gekke problemen en vragen op dit forum!
Dit  is ook de methode om Windows onderuit te halen want die bieden meestal minder service tegen hoge prijzen.. 0900....

Ubuntu-steunpunten
« Reactie #44 Gepost op: 2008/05/08, 09:19:35 »
allez, ik heb mij ook eens op de kaart gezet, eens kijken of ik aanvragen krijg :)

Offline HP

  • Lid
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #45 Gepost op: 2008/05/08, 10:50:08 »
Citaat van: Tsiburaska
Door het versprijden van CDś voorkom je overbelasting van de servers waar je ze zelf zou kunnen ophalen,
Ik heb zelf 4 Ubuntu 8.04 versies binnengehaald (Xubuntu, Kubuntu etc) mbv torrents, het is de moeite waard om je daar in te verdiepen. Want eens aan de praat die torrents, is het gruwelijk simpel en vrijwel altijd zo snel als jouw bandbreedte toelaat. En het belast in principe geen FTP-servers.
Citaat
Dit  is ook de methode om Windows onderuit te halen want die bieden meestal minder service tegen hoge prijzen.. 0900....
Het is inderdaad een van de methoden, maar er zijn er gelukkig meer
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Ubuntu-steunpunten
« Reactie #46 Gepost op: 2008/05/08, 19:10:50 »
Ik ben juist Hardy gaan demonstreren bij een collega. Daar hebben we het installeren van Ubuntu in Windows eens gedaan. Dat werkt echt geweldig. Met drie muisklikken heb je een volledig werkende installatie van Ubuntu waarop de mensen die kunnen uittesten zonder dat je aan de partities moet komen. Installatie duurde slechts 5 minuten!!
Op een pentium IV schat ik dat je ongeveer 80% van de normale snellheid hebt.

Echt een aanrader in plaats van hun te laten experimenteren op een live-CD :P

xubuntufan01

  • Gast
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #47 Gepost op: 2008/05/08, 21:53:07 »
Voor vragen over hoe ik het steunpunt wil gaan opzetten, mailen naar:
udenbuntu apenstaartje gmail puntje com
of
stuur een sms naar:
06 - 251 05 620

Bellen naar dit nummer heeft geen zin!!!

Vriendelijke groet,
Xubuntufan01

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #48 Gepost op: 2008/05/08, 22:16:05 »
@xubuntufan01:
Is het niet gemakkelijker om het hier op het forum met ons allemaal te delen? Ik ben wel benieuwd.

xubuntufan01

  • Gast
Ubuntu-steunpunten
« Reactie #49 Gepost op: 2008/05/09, 18:18:25 »
Beste Ubuntero's,

Hier zijn dan in kort mijn plannen. Ik wil samen met enthousiaste ubuntero's demonstraties gaan geven van ubuntu door heel Nederland. We kunnen dan denken aan bibliotheken, scholen, culturele gelegenheden of andere zaken. Een demonstratie van ubuntu via de Kamer van Koophandel zou ook goed zijn. Er zijn toch van die startersdagen? Ik heb nog geen beschikking over een laptop, maar die komt er in de nabije toekomst zeker aan. Verder ben ik van alles afhankelijk van het openbaar vervoer.

En met een inloopcentrum, bedoel ik een plek binnen bijvoorbeeld een bieb, een winkel of een andere instelling, waar iemand enkele uren zit om uitleg te geven over Ubuntu en aanverwante zaken. Er moet toch iets te te regelen zijn, dunkt mij zo. Ik ben van mening, als we het met zijn allen doen dat we een grotere kans van slagen hebben, dan wanneer ik het alleen moet zien rooien.

Vriendelijke groet,

Xubuntufan01