Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid hapert in VLC  (gelezen 7044 keer)

pletse1981

  • Gast
Geluid hapert in VLC
« Gepost op: 2008/05/29, 19:07:40 »
Goeieavond,

Heeft iemand volgend probleem al gehad/gehoord ?
Nu ik ook met Hardy werk, heb ik problemen met geluid in VLC, in vorige ubuntu's nooit last van gehad. Ik gebruik VLC zowel voor DVD, avi's, flv's, ... en ieder formaat geeft problemen: het geluid speelt goed af, maar om de zoveel seconden hoor je precies een "tik", en slaat het geluid enkele fracties van seconden over.
Ik heb Gxine geprobeerd, gaf geen enkel probleem, alle codecs enzo zijn geinstalleerd geweest.

Ik heb vlc al volledig gedeinstalleerd, mijn .vlc map verwijderd, echt alles ...

Allicht staat er ergens een instelling van mijn audio verkeerd, maar ik heb totaal geen idee dewelke...

Kan iemand helpen ?

Mvg,
Tommy

Geluid hapert in VLC
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 19:23:11 »
Jammer genoeg wordt om de zoveel maanden pas een nieuwe versie uitgebracht van VLC waardoor je altijd met bugs etc. moet zitten dus heb ik zelf een

BETERE alternatief gevonden (SMPlayer) beter dan dat kun je maar NIET vinden ik althans heb niet gevonden en hij heeft nergens last van speelt alles af meer dan genoeg opties in.

Offline siegi

  • Lid
Geluid hapert in VLC
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 19:59:21 »
Probeer de audio output eens te veranderen in alsa of pulse.
Start vlc
instellingen > preferences > Beneden rechts vinkje aanzetten geavanceerde opties > Audio > uitvoermodules > en probeer eens alsa of pulse.

pletse1981

  • Gast
Geluid hapert in VLC
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/29, 20:12:08 »
Citaat van: siegi
Probeer de audio output eens te veranderen in alsa of pulse.
Start vlc
instellingen > preferences > Beneden rechts vinkje aanzetten geavanceerde opties > Audio > uitvoermodules > en probeer eens alsa of pulse.
Dit zou het weleens kunnen zijn...

Bedankt !!

PS ik heb trouwens gekozen voor ALSA

mlinden

  • Gast
Geluid hapert in VLC
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/30, 10:39:46 »
Perfect! Bij mij was dit inderdaad de truc tegen het "klik" geluid. Output naar alsa, vlc opnieuw starten en klaar was het!

Dank je wel voor de duidelijk instructie siegi!