Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu uninstalleren zonder xp te beschadigen  (gelezen 1406 keer)

brbtrg

  • Gast
Ubuntu uninstalleren zonder xp te beschadigen
« Gepost op: 2008/07/06, 18:51:09 »
Hallo,

Ik wil Ubuntu eraf halen (sorry mensen, maar ik heb meer interesse gekregen in een andere distro), en voor zover ik uit dit forum heb op kunnen maken, moest dat zo:

-Ubuntu wegpartitioneren met bijvoorbeeld Gparted
-XP cd booten, op R drukken, en dan fixmbr

Of moest het andersom? Of heel anders? Alvast bedankt!

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Ubuntu uninstalleren zonder xp te beschadigen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/06, 19:06:27 »
welke distro als ik vragen mag?
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

brbtrg

  • Gast
Ubuntu uninstalleren zonder xp te beschadigen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/06, 19:17:25 »
Sabayon, omdat:

-Het er standaard beter uitziet.
-Het betere (out of the box) hardware-support heeft.
-Het echt gericht is op game- en mediafreaks.
-Het beter aan te passen is naar eigen wensen.

En dat spreekt me allemaal nét wat meer aan. En ik weet dat die dingen met Ubuntu ook kunnen (maar het zit er standaard niet in), maar da's mijn mening.

Anyway, moet ik Ubuntu eraf halen op de manier zoals ik denk dat het moet (daarom heb ik dit topic gemaakt)?

Edit: ok maar ik wil Ubuntu schoon installeren omdat de partitie grootte niet naar wens is.

Offline Drummies

  • Lid
Ubuntu uninstalleren zonder xp te beschadigen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/06, 19:22:48 »
brbtrg

De doelstelling is ambitieus te noemen. Zij willen het softwarebeheer dusdanig organiseren, dat slechts twee of drie ontwikkelaars in staat zijn om 12.000 pakketten te onderhouden. Entropy, de naam van het softwarebeheer onder Sabayon Linux, wil gebruikers ook de mogelijkheid bieden om vanuit hun eigen systeem een standaard samen te stellen en via een client/server systeem over te zetten naar andere computers in het netwerk.

 

De ontwikkelaars verwachten het project in maart 2009 afgerond te hebben

lijkt me een uitdaging succes en laat ons weten of het dat ook geworden is
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

brbtrg

  • Gast
Ubuntu uninstalleren zonder xp te beschadigen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/06, 19:31:53 »
Zal ik doen :P . Voor zover ik weet is Portage het pakketbeheer ,afkomstig van Gentoo, en een hoop software is ook Gentoo, of de Gentoo repro's zitten ook in Sabayon.

Maar even on-topic: werkt mijn uninstallatie-manier (eerste post) ook?

Offline Drummies

  • Lid
Ubuntu uninstalleren zonder xp te beschadigen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/06, 19:37:36 »
brbtrg

zie post van @arie #3
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

brbtrg

  • Gast
Ubuntu uninstalleren zonder xp te beschadigen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/06, 19:49:50 »
Begrijp me niet verkeerd, ik vind Ubuntu alles behalve slecht, maar ik heb meer interesse in Sabayon ;) .

In ieder geval hartelijk bedankt dat jullie me geholpen hebben (er zijn genoeg mensen op dit forum die 'overstappers' niet helpen denk ik)!!!!!!!

Skilltone

  • Gast
Ubuntu uninstalleren zonder xp te beschadigen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/06, 23:22:29 »
Citaat van: brbtrg
Begrijp me niet verkeerd, ik vind Ubuntu alles behalve slecht, maar ik heb meer interesse in Sabayon ;) .

In ieder geval hartelijk bedankt dat jullie me geholpen hebben (er zijn genoeg mensen op dit forum die 'overstappers' niet helpen denk ik)!!!!!!!
Ik ken die mensen niet, maarre succes met je heerlijke glas wijn (ook sabayon ;)) enne is het opgelost nu?

DarkEra

  • Gast
Ubuntu uninstalleren zonder xp te beschadigen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/06, 23:38:48 »
Mwa.... Ik denk dat die nog wel eens terug komt. Wacht maar af.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu uninstalleren zonder xp te beschadigen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/06, 23:54:57 »
Ik moet zeggen, hoezeer ik sommige andere distro's ook bewonder: ik vind Ubuntu nog steeds uiteindelijk net iets beter. Alles afwegende, want er zijn wel degelijk punten waarop Ubuntu slechter presteert dan sommige andere distro's. Maar als ik alle plusjes en minnetjes bij elkaar heb opgeteld, dan vind ik Ubuntu de beste en de degelijkste. Al is het eerlijk gezegd maar een beetje voorsprong....

Maar ik vind de verscheidenheid in distro's een groot goed. Ik vind de keuzevrijheid in Linuxland geweldig. Ik ben dan ook blij, dat de twee computerclubs waar ik aan meedoe, Linuxwerkgroepen hebben met mensen die een heel andere standaarddistro gebruiken dan ik. Ik doe dan ook geen pogingen om hen over te halen naar Ubuntu: integendeel, ik help ze graag met hun eigen distro.

Ik maak wel reclame voor Ubuntu bij Windowsgebruikers, natuurlijk. Ik gun die mensen namelijk graag hetzelfde computerplezier dat ik ook heb: verlossing uit de akelige trieste wereld van virussen, spyware, malware, hijack-dit en hijack-dat.