Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Global Jam begin september  (gelezen 1137 keer)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Ubuntu Global Jam begin september
« Gepost op: 2011/07/10, 22:16:38 »
Na de twee succesvolle Jams van april (in Nijmegen en Burgum) willen we de komende keer ECHT meedoen met de Global Ubuntu Jam. De vorige keer waren iets te laat hierachter gekomen waardoor het lastig werd om het precies in hetzelfde weekend te doen. De komende is in het eerste weekend van september, wat ons genoeg tijd zou moeten geven om het één en ander te regelen.

Wat is een Ubuntu Global Jam?
Dit is een activiteit waar op verschillende plaatsen over de hele wereld mensen uit de Ubuntu-gemeenschap bij elkaar komen om plezier te maken, te leren en Ubuntu te verbeteren. Iedereen is hier welkom en ook iedereen kan bijdragen. Ben je benieuwd hoe je het verschil kunt maken? Dan is dit een mooie kans om dat te ontdekken!

Oproep
Nu willen we vanuit Ubuntu NL meedoen tijdens de Global Jam in het weekend van 2 september. Er zou dus iets op die zaterdag of zondag (of beide) gedaan kunnen worden. Het belangrijkste is op dit moment denk ik om te kijken waar mensen wonen die wel wat willen doen. En vervolgens eerst een ruimte/plaats te regelen. Wat er dan precies gedaan gaat worden komt daarna wel. Zelf heb ik met heel veel plezier de vorige Jam in Nijmegen verzorgd, maar ben helaas niet in de gelegenheid om dit komende Jam weer te doen. Op dit moment gaat Thomas kijken of hij een ruimte kan regelen in de regio Nijmegen.

Zie op de loco directory[1] wie er wereldwijd allemaal meedoen. Op het moment van schrijven zijn het 35 LoCo's.
Verder veel info over Jams an sich op de internationale wiki[2]. Hier kun je ook veel inspiratie voor ideeën opdoen.

Wie lijkt het nog meer leuk om zo'n Jam te organiseren?


[1] - http://loco.ubuntu.com/events/global/567/detail/
[2] - https://wiki.ubuntu.com/UbuntuGlobalJam


Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Ubuntu Global Jam begin september
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/11, 14:26:30 »
Ik doe zeker weer mee. Wil ook wel helpen bij organistatie.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ubuntu Global Jam begin september
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/12, 14:09:00 »

Re: Ubuntu Global Jam begin september
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/12, 16:32:48 »
Titeltje van afgesplitst topic aangepast, op verzoek. Met het woordje "Deelname" vooraan zou het onderscheid duidelijker moeten zijn.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...