Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] pendrive wil niet booten  (gelezen 540 keer)

Offline Tijn1978

  • Lid
[opgelost] pendrive wil niet booten
« Gepost op: 2012/05/19, 18:09:07 »
Beste mensen,
Dit is mijn tweede topic vandaag en de laatse.
Ik heb een zentyal iso gedownload. Ik heb hem met een tool van pendrive op een fat32 geformateerde stick gezet.
De server kijkt eerst in de usb drive die vervolgens er niets mee doet. Ingesteld in BIOS.
Ik weet dat de stick goed is maar weet niet waarom hij niet zentyal (op ubuntu server lts) wil laden.
tips zijn absoluut welkom.
Groet,
Tijn1978
« Laatst bewerkt op: 2012/05/19, 21:18:39 door Tijn1978 »

Offline midas

  • Lid
Re: pendrive wil niet booten
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/19, 18:32:13 »
Probeer de usb-stick eens te formatteren met FAT of met FAT16. Daarna iso erop zetten. Met welk programma doe je dat trouwens? Met Unetbootin of met een ander programma? Onder linux of windows?
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Tijn1978

  • Lid
Re: pendrive wil niet booten
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/19, 18:37:55 »
Hoi midas,

Bedankt voor je hulp.
Ik installeer met een tool op pendrive zentyal.iso naar een fat32 geformatteerde usb stick.
Ik probeerde zojuist nogmaals te draaien en nu lukte het wel. Ik heb alle andere usb app zoals muis + keyboard eruit gehaald.
En nu draait een keurig zentyal door mij nog te configureren bak. Een aanrader trouwens. Een shuttle barebone met 2 nics.
Dat laatste icm zentyal kan je zo'n beetje alles.
Dit topic kan wat mij betreft dicht.

ps) pendrive formateert de stick fat32 en bootable, ook een aanrader!

Offline midas

  • Lid
Re: pendrive wil niet booten
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/19, 20:02:20 »
OK! Zelf gebruik ik meestal unetbootin of het ingebouwde pakketje in Ubuntu. Is inderdaad soms zo dat aangesloten USB-apparatuur kunnen storen op het herkennen van een USB-stick met daarop een ISO. Blij dat het gelukt is :)

Zet je even [OPGELOST] in de titel van je eerste berichtje?
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Tijn1978

  • Lid
Re: [opgelost] pendrive wil niet booten
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/19, 21:20:11 »
Ik wist niet van opgelost. Misschien een idee omdat door te verspreiden. Ik zal mijn andere topics ook opgelost vermelden.

TIP: verwijder alles van usb poorten, deze kunnen storen bij booten iso (bootable usb stick)

Groet,
Tijn1978