Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu installatie  (gelezen 4759 keer)

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Ubuntu installatie
« Reactie #25 Gepost op: 2009/10/21, 20:01:07 »
Hoe heb je de cd gebrand? Je moet echt nadrukkelijk aan je brandprogramma vertellen dat het een .iso bestand is.

ste3fy

  • Gast
Re: Ubuntu installatie
« Reactie #26 Gepost op: 2009/10/21, 22:15:14 »
Als je in windows 7 op het iso bestand klikt en dan zegt branden dan brand hij hem als iso

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Ubuntu installatie
« Reactie #27 Gepost op: 2009/10/21, 22:27:38 »
Blijf het wat vaag vinden.

Via je website en Hyvespagina zag ik waar je woont. Op de kaart met steunpunten (http://kaart.ubuntu-nl.org/) zag ik vervolgens dat daar 2 (twee) steunpunten in de buurt zitten. Misschien kan je met een van hen contact leggen. Dat maakt het lijntje wat korter.....


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Ubuntu installatie
« Reactie #28 Gepost op: 2009/10/21, 22:37:44 »
Zeker gewoon rechtstreeks de .iso als 1 bestand op de cd, waarover ik al zei dat dat niet de bedoeling is? Of bedoel je dat het bestand "geïnterpreteerd" wordt? Laat anders eens zien hoe de inhoud van de cd is vanuit de verkenner in Windows.
Om je een idee te geven van hoe het er ongeveer moet uitzien, plaats ik hier een schermafdruk van een correct gebrande cd met Mandriva One 2009 (een ander Linux OS). Er moeten dus mappen te zien zijn, geen .iso bestand.



P.S.: Jan E. heeft een punt. Vraag eventueel assistentie aan een steunpunt.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/21, 22:39:50 door Peter »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Ubuntu installatie
« Reactie #29 Gepost op: 2009/10/22, 16:33:10 »
Zeker gewoon rechtstreeks de .iso als 1 bestand op de cd, waarover ik al zei dat dat niet de bedoeling is? Of bedoel je dat het bestand "geïnterpreteerd" wordt?
Ben daar ook benieuwd naar. Zou Windows7 zo slim zijn dat het aan de extensie van een bestand ziet hoe het op cd/dvd gebrand moet worden i.p.v. dat je zelf die optie nog moet aanwijzen? ???  


Edit: 't lijkt er wel op.
http://hoedoejedat.be/windows-7/makkelijk-een-iso-branden-in-windows-7/366
Dus dan kan het bijna niet anders of steven heeft een opstartbare cd gebrand.

Steven, het is je al een paar keer gevraagd, maar je weet zéker dat in het BIOS van je laptop onder BOOT, de cd/dvd-speler als eerste staat? En je stopt die gebrande cd/dvd dus in de speler en start daarna de laptop opnieuw op? Dus je stopt niet die cd/dvd in de speler en dubbelklikt er daarna via 'Deze Computer' in Windows op (of via de Verkenner op het bestand) om de cd/dvd te starten?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/22, 16:50:12 door Mikkel »

ste3fy

  • Gast
Re: Ubuntu installatie
« Reactie #30 Gepost op: 2009/10/23, 10:59:16 »
Hallo,
Ja het klopt dat hij gewoon de iso goed brand in windows 7.
en als ik hem in me laptop stop start ik hem opnieuw op en dan komt er op me scherm cd/dvd speler laad nu klik op Esc om te annuleren.
Dat lijkt me toch dat hij hem vanaf de cd laad.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Ubuntu installatie
« Reactie #31 Gepost op: 2009/10/24, 16:14:14 »
Druk eens niet op ESC. :)