Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Externe schijf gekocht, opdelen is partities veiliger?  (gelezen 1552 keer)

Offline John K

  • Lid
Externe schijf gekocht, opdelen is partities veiliger?
« Gepost op: 2010/04/08, 16:03:48 »
Ik heb een externe harde schijf gekocht, is het handig of veilig (bij beschadiging schijf bijv.) om die op te delen in partities? Of gewoon in een partitie laten en mappen voor verschillende doeleinden aanmaken?

Bij het opdelen in partities kan ik een image ter backup maken en deze op een (kleinere) schijf backuppen,
bij 1 partitie kom ik nooit ruimte tekort (wat in het eerste geval wel kan voorkomen).

Wie heeft er ervaring mee.

Groetn John K

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Externe schijf gekocht, opdelen is partities veiliger?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/08, 19:10:09 »
Als je de externe harde schijf op wilt delen in partities omdat je schrik hebt voor dataverlies bij schade, moet ik je teleurstellen, want daar zullen partities volgens mij niet veel bij helpen. Maak gewoon een back-up van belangrijke bestanden op de externe harde schijf, op je PC, dat is het veiligst.

Handig is het ook niet echt, partities bewijzen hun nut voor het installeren van meerdere besturingssystemen op een harde schijf en het delen van data tussen deze, maar als je de externe harde schijf puur voor het opslaan van data wilt gebruiken, welk nut hebben partities dan ?

Dus ik denk dat het handigste is om gewoon één grote partitie te hebben en mappen aan te maken voor verschillende doeleinden.

Offline John K

  • Lid
Re: Externe schijf gekocht, opdelen is partities veiliger?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/08, 19:29:05 »
Thanks!