Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloze printer installeren of verbinden  (gelezen 5297 keer)

Offline Alexis

  • Lid
Draadloze printer installeren of verbinden
« Gepost op: 2015/02/01, 21:56:21 »
Ik wil mijn nieuwe draadloze printer verbinden met mijn draadloos netwerk maar het lukt niet. Ik krijg de volgende melding: "het raadloos netwerk vereist authenticatie" Ik probeerde reeds mijn Ubuntu wachtwoord en mijn WPA-adres maar de verbinding lukt niet. Waar vind ik nu het (de) gevraagde wachtwoord(en) of de gevraagde cryptografiesleutel(s)? Mijn printer vind ik wel terug bij de draadloze netwerken.

Re: Draadloze printer installeren of verbinden
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/02, 09:40:25 »
Wat voor een printer is het?
Je moet eerst contact maken met de printer en dan de gegevens van de printer (lees wachtwoord) invoeren en niet het Ubuntu wachtwoord. Dit geldt in ieder geval voor de meeste printers.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline Alexis

  • Lid
Re: Draadloze printer installeren of verbinden
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/02, 20:14:15 »
Het gaat om een HP Photosmart 6520.

Re: Draadloze printer installeren of verbinden
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/02, 20:25:49 »
Gewoon toevoegen via Systeeminstellingen --> Printers --> + knopje of anders via HPLIP Toolbox en dan kiezen dat je wilt verbinden met een printer op een draadloos netwerk. Dat werkte bij onze HP Photosmart 5520 ook gewoon zo. Klik, klik en klaar :)

Offline Alexis

  • Lid
Re: Draadloze printer installeren of verbinden
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/04, 22:46:38 »
Dank voor de tip(s) Femke 98 (en alle anderen). Ben nu een 10-tal dagen weg. Bij mijn terugkomst probeer ik het en ik hou jullie op de hoogte.

Offline Alexis

  • Lid
Re: Draadloze printer installeren of verbinden
« Reactie #5 Gepost op: 2015/03/26, 09:32:57 »
Vistaus, het heeft wel lang geduurd alvorens ik reageer op uw raadgeving: het installeren van de draadloze printer Hp Photosmart 6520 is perfect gelukt via de systeeminstellingen. Dank voor de raadgeving. 

Re: Draadloze printer installeren of verbinden
« Reactie #6 Gepost op: 2015/03/26, 13:42:23 »
Blij te horen dat het gelukt is! Veel plezier ermee :) Zou je nog wel even je topic als opgelost willen markeren?

Re: Draadloze printer installeren of verbinden
« Reactie #7 Gepost op: 2015/03/28, 19:28:23 »
Installeer HPLIP en HPLIP-GUi via Synaptic.
Daarna ga je naar de HPLIP Toolbox en doorloop het installatiegedeelte. Kies welke printer het is, met wifi, met usb etc. en daarna zal de printer worden gevonden.
Lukt dit niet, dan uitprinten op je printer welk ip adres hij heeft en dit handmatig in de Toolbox zetten. Dit doe je bij Advanced options. zie screenshot.
Ik heb HPlip en Hplip Gui er op staan, maar kan geen Toolbox vinden, waar staat ie? Dit ivm de Deskjet 2540.
Ik krijg hem niet aan het printen, alles staat aan en is geinstalleerd. Via USB geen probleem, dan doet ie het gewoon.
Printer geinstalleerd door met de smartphone de printer in de wifi lijst te verbinden met de telefoon en daarna de wizard doorlopen.
Daarna ergens op de PC het IP adres van printer ingevoerd. Er rolt draadloos 1 pagina uit de printer.
Piet
« Laatst bewerkt op: 2015/03/28, 21:16:43 door bmwpiet »
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Re: Draadloze printer installeren of verbinden
« Reactie #8 Gepost op: 2015/04/01, 07:48:56 »
Ik heb het gevonden en software geïnstalleerd, maar nu staat het draadloze lampje op de printer te knipperen en kan de hp-setup in terminal op de leiptop ineens geen wireless netwerk vinden, terwijl alles aanstaat en de printer via USB aan de pc hangt.
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Re: Draadloze printer installeren of verbinden
« Reactie #9 Gepost op: 2015/04/01, 07:50:16 »
vervolg wireless HP 2540.
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline C.H.B.

  • Lid
Re: Draadloze printer installeren of verbinden
« Reactie #10 Gepost op: 2015/04/01, 09:41:24 »
Beste Piet,

Je moet bij je printer ook een aantal handelingen doen anders is hij niet zichtbaar, en dan kan je dus ook nog kiezen om direct of over je router draadloos te printen, zie handleiding HP 2540. Op de bladzijdes 51-53 staat hoe je diverse aansluitingen maakt.  werkt bij mij zonder problemen. Hoop dat je hiermee geholpen bent.
Gr, Cees

Offline C.H.B.

  • Lid
Re: Draadloze printer installeren of verbinden
« Reactie #11 Gepost op: 2015/04/01, 10:15:08 »
Piet , ik was een belangrijke bladzijde vergeten en dat is blz. 48 van de HP2540 handleiding je moet eerst je printer aanmelden in je router. direct printing werkt zo ie zo goed.

Gr, Cees

Re: Draadloze printer installeren of verbinden
« Reactie #12 Gepost op: 2015/04/01, 16:51:50 »
Beste Piet,

Je moet bij je printer ook een aantal handelingen doen anders is hij niet zichtbaar, en dan kan je dus ook nog kiezen om direct of over je router draadloos te printen, zie handleiding HP 2540. Op de bladzijdes 51-53 staat hoe je diverse aansluitingen maakt.  werkt bij mij zonder problemen. Hoop dat je hiermee geholpen bent.
Gr, Cees

Hallo, Cees
Jij spreekt veel talen zie ik, ha, ha. Bij mij staat daar op die bladzijde : Grunnleggende problemlosing.  Verderop: Windows, Kontroller at skriveren er angitt som standardutskriftsenhet. Aan de zijkant: NORSK.
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Re: Draadloze printer installeren of verbinden
« Reactie #13 Gepost op: 2015/04/01, 17:51:40 »
Deze ga ik eens bekijken: www.hp.com/go/wirelessprinting

Hier staat de tip, dat de firewall mogelijk de oorzaak is van mijn probleem. Hoe zet ik die tijdelijk uit in Mint 17.1 ????
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop