Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] nieuw toetsenbord (Trust) werkt niet  (gelezen 6312 keer)

Offline indiana

  • Lid
[opgelost] nieuw toetsenbord (Trust) werkt niet
« Gepost op: 2011/05/26, 11:32:55 »
Ik type dit nu op een zeer smerig toetsenbord waar ik gisteren drinken overheen heb gegooid. Dus een nieuw toetsenbord gekocht. Maar hij werkt niet. Het is een simpel Trust toetsenbord. Op de doos staat plug en play. Het is een usb aansluiting.
Is er een mogelijkheid dat ik hem werkend krijg in ubuntu. Ik heb hem nog niet geprobeerd in windows, maar ga ervan uit dat ie daar wel werkt.

bvd, :)
« Laatst bewerkt op: 2011/05/26, 11:55:15 door indiana »

Re: nieuw toetsenbord (Trust) werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/26, 11:38:37 »
Dat is erg vreemd, neem aan dat het gewoon een USB-toetsenbord is? Heb hier iets van 4 toetsenborden liggen (waaronder eentje van Trust) en nog nooit eentje die niet werkte onder Ubuntu, hoogstens wat speciale toetsen. Kijk eens achterop wat het typenummer is en doe eens een Google-opdracht van dat specifieke toetsenbord + Ubuntu zou ik zeggen.

Offline indiana

  • Lid
Re: nieuw toetsenbord (Trust) werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/26, 11:54:49 »
Net toch maar even geprobeerd in windows en daar doet ie het ook niet. Dus vraag is eigenlijk opgelost.
Zo meteen maar even ruilen.

Offline indiana

  • Lid
Re: [opgelost] nieuw toetsenbord (Trust) werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/26, 11:58:07 »
btw: het is toch niet zo dat ik windows 7 moet hebben, omdat er opstaat : compatible with windows 7, anders wacht ik maar even met het uitpakken van mijn trust webcam.

Offline Tom

  • Lid
Re: [opgelost] nieuw toetsenbord (Trust) werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/26, 12:03:08 »
Als je hem kunt (moogt) inruilen pak dan een simpele Logitech toetsenbord die dingen doen het altijd out off the box in Ubuntu.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline JvH

  • Lid
Re: [opgelost] nieuw toetsenbord (Trust) werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/26, 13:31:24 »
Was schoonmaken van je oude toetsenbord ook geen optie geweest?

Offline indiana

  • Lid
Re: [opgelost] nieuw toetsenbord (Trust) werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/26, 20:46:19 »
Was schoonmaken van je oude toetsenbord ook geen optie geweest?

Nee, wellicht als ik hem onder de kraan had gehouden en dan met een sateprikker het vruchtvlees (sinaasappelsap) er tussen uit had gehaald. De letter ´l´ kan ik nu niet meer gebruiken en doe ik nu op basis van copy/paste.  :D

Ik neem aan dat het gekochte toestenbord defect is (?) aangezien windows-vista hem ook niet detecteert. Morgen even proberen te ruilen voor een werkend exemplaar, en anders ben ik gelukkig maar een tientje armer. Dus de schade valt te overzien. 

Offline indiana

  • Lid
Re: [opgelost] nieuw toetsenbord (Trust) werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/30, 14:28:15 »
Vind het toch nog wel aardig om even te melden dat ik hem omgeruild heb, en nu doet ie het wel. Ze deden ook helemaal niet moeilijk bij de media markt. Ik kon in de winkel een nieuwe kopen en kreeg daarna bij de klantenservice het aankoopbedrag terug. Bleek ie ook nog 2 euro goedkoper te zijn dan een paar dagen terug.  ^-^

Dus voor mensen die in de toekomst tegen hetzelfde aanlopen: het is wel degelijk een reële optie dat het aan het toetsenbord ligt.
(Het is trouwens ´plug and play´ dus het is ook niet zo dat ik b.v. nu wel de drivers goed heb geïnstalleerd en eerst niet. Want er zijn geen drivers.)