Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zoeken naar topics in het forum en oude topics  (gelezen 1844 keer)

FrSu

  • Gast
Zoeken naar topics in het forum en oude topics
« Gepost op: 2020/04/24, 17:15:09 »
Ik liep laatst bij het zoeken naar een oplossing tegen opmerkingen aan over mijn werkwijze. Dus dan hier de vraag maar even stellen en een eigen topic geopend om duidelijkheid te krijgen.

Als ik een probleem heb gebruik ik de zoekfunctie. Dan kom ik best wel veel oud(ere) topics tegen.
Als deze niet al te oud is (2018-2019) en wel specifiek over het onderwerp gaat, reageer ik nog wel eens om een antwoord op mijn vraag te krijgen.

Dat deed ik laatst ook en daar kreeg ik commentaar op. Mijn manier van werken schijnt niet goed te zijn, ik moet mijn eigen topic openen. Dat kan uiteraard, maar dan hou ik op met de zoekfunctie te gebruiken. Of kan ik dan de opmerking verwachten dat ik de zoekfunctie niet gebruik? :o

Als ik dit wel doe kom ik overigens best wel veel oude topics tegen. Dat is begrijpelijk, het forum is er ook al een tijd. Maar dan kan de gevonden informatie best wel verouderd zijn.

Zoek bv maar even op back-up. Dan krijg ik 1 pagina met hele oude topics uit 2005,2006, 2007 en 2008. Kennelijk geen back-up problemen meer bij Ubuntu gebruikers, behalve ik. ;)

Dus zoeken en bij oude topics de vraag maar gaan stellen in een eigen topic? En mag ik nog wel een vraag stellen in een actueel topic als het over hetzelfde onderwerp gaat of dan ook elke keer maar een nieuw eigen topic openen?

Ik hoor graag van een van de mods hoe hier het beste mee om te gaan.




Re: Zoeken naar topics in het forum en oude topics
« Reactie #1 Gepost op: 2020/04/24, 17:36:52 »
Ik zoek dan gespecificeerder.
Ook op naam member. Van mezelf of van wie ik denk dat er reageerde.
Eventueel meer zoekwoorden erbij gebruikt, welke in mijn geheugen terug te halen zijn.
Probeer in te schatten tot welke tijd terug om niet te veel te vinden.
En soms moet ik er 2-3 bladzijdes resultaten voor doorbladeren.

Uiteindelijk krijg ik zo'n beetje alles terug gevonden. Kost een enkele keer soms wat meer moeite, maar toch.

Hoop dat je er wat mee kunt. Succes.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline vanadium

  • Lid
Re: Zoeken naar topics in het forum en oude topics
« Reactie #2 Gepost op: 2020/04/25, 10:18:08 »
Een oude topic heropenen op een forum wordt beschouwd als "necrobumping" =D. Beter inderdaad die topics in hun graf laten.

Je eigen probleem injecteren in een lopend draadje kan soms beschouwd worden als "kapen van een topic".

Conclusie: als je ook na zoeken met een eigen probleem/vraag blijft zitten, aarzel dan niet om je eigen draadje te openen. Je kan hierbij dan gerust (en bij voorkeur) naar oudere draadjes verwijzen als dat relevant is.

FrSu

  • Gast
Re: Zoeken naar topics in het forum en oude topics
« Reactie #3 Gepost op: 2020/04/25, 11:03:08 »
Goed advies, Vanadium, daar kan ik wel wat mee. :)