Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] draadloos voor ubuntu 9.04 EMINENT  (gelezen 1381 keer)

Ricardo1990

  • Gast
[opgelost] draadloos voor ubuntu 9.04 EMINENT
« Gepost op: 2009/10/07, 16:47:05 »
Beste mensen ik heb al een tijdje een ubuntu draaien maar ik werkte steeds via LAN aangesloten op mijn router op het internet.

Vandaag heb ik een EM4556 Wireless 300Mbps USB Adapter gekocht en op www.eminent-online.com staat dat hij ook compatible is met linux. Dus ik neem aan dat hij dan ook compatible is met Ubuntu 9.04?

Dus ik plug de usb in me pc en vervolgens bij NetwrokManager Applet 0.7.0.100 ziet hij wel de draadloze verbindingen in mijn gebied en als ik verbinding wil maken met mijn eigen netwerk genaamd "Twister" dan moet ik een WPA PSK code invoeren die ikzelf op mn eigen router heb ingevuld. Nadat ik deze heb ingevuld blijft hij steeds maar 'steken' op proberen verbinding te maken, en vraagt hij regelmatig om dezelfde code. Waarbij deze code al ingevuld staat met allemaal zwarte stippen maar als je dan op show password klikt een totaal andere password te zien krijgt als die ik heb ingevuld?

Kan iemand mij alstublieft helpen ik wil zelf heel graag veel leren van en met ubuntu en heb zelf een HBO ICT opleiding dus ik begrijp aardig wat termen en als het gaat om draadloos enzo snap ik ook genoeg termen want ik heb cisco 1,2,3 certificaten, maar dit snap ik echt niet.

Met vriendelijke groet,

Ricardo
« Laatst bewerkt op: 2009/10/07, 18:00:41 door Ricardo1990 »

Offline Anco

  • Lid
Re: draadloos voor ubuntu 9.04 EMINENT
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/07, 17:54:45 »
Ook al geprobeerd om van te voren de router te resetten/stroom er even af?
Bij mijn ouders thuis heb namelijk probleem dat hij de router soms ook niet meer pakt. Dit verhelpt het dan.

Anders kun je proberen of het werkt zonder beveiliging. Om uit te vogelen of het probleem in die beveiliging ligt of er ergens anders wat fout gaat.
(toevallig niet mac-filter aanstaan?)
Linux user #485563

Ricardo1990

  • Gast
Re: draadloos voor ubuntu 9.04 EMINENT
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/07, 17:58:01 »
ik heb alles toch nog even nagekeken en wat is gebleken dat de router een andere sleutel gebruikte als ik normaal altijd gebruik(iemand bij mij heeft blijkbaar alles vervangen) waardoor hij steeds om de sleutel vroeg en terecht als het niet de goede is.

Eind goed al goed en stom van mij ik had eerst in de router config moeten kijken of alles nog hetzelfde was.

PS die optie van stroom eraf enzo heb ik al is eerder gedaan met mn normale pc en dat helpt ook heel goed moet ik zeggen.

ricardo

Ricardo1990

  • Gast
Re: [opgelost] draadloos voor ubuntu 9.04 EMINENT
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/07, 18:32:15 »
nee klopt alleen ik en me vader kunnen het veranderen maar me vader heeft niks verteld erover dus ik ga het vanavond maar eens even vragen.

ja die sleutel wordt versleuteld tot een heel groot nummer ja dat klopt enig idee hoe dat komt want dat zou ik nog wel willen weten.

staat er al in, ik denk dat ik net iets eerder was met editen als jij met posten;)

toch bedankt voor de reacties hier

ricardo

Offline Anco

  • Lid
Re: [opgelost] draadloos voor ubuntu 9.04 EMINENT
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/07, 18:37:54 »
De sleutel bestaat uit HEX code als me niet vergis. (in ieder geval cijfers + aantal letters). De zin/sleutel die jij invoert word dus altijd omgezet naar de HEX code. (dat het alleen maar cijfers zijn lijkt me trouwens sterk).

Dus hoe het kan? Het moet wel daarheen omgezet worden omdat het systeem nou eenmaal niet met gewone alfabeth werkt.
Linux user #485563