Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost! ubuntu 10.10 error  (gelezen 1678 keer)

Offline jabuca

  • Lid
Opgelost! ubuntu 10.10 error
« Gepost op: 2010/12/13, 07:55:30 »
Hallo allemaal.

Afgelopen weekend heb ik geprobeerd om Ubuntu 10.10 te installeren als dualboot op een pc waar Pardus 2009.2 op geinstalleerd was. Wat ik ook probeerde; het is mij niet gelukt. Ik heb Ubuntu 10.10 gedownload bij Ubuntu NL, gebrand met K3B als Image, als data, nadien met Brasero, maar installeren lukt mij niet. Als ik de cd in de pc stop, bios, opstarten vanaf cd als eerste optie, staan er een paar regels zoals Isol.linux etc. dan komt een rgel met; error 8000 reading sector 32. Weer opnieuw branden op de laagste snelheid, weer installeren, maar tot op heden geen succes. Ik heb de cd op een paar andere pc's proberen te installeren dat lukt ook niet. Ik snap niet waar het mis gaat , want Ubuntu Remix, Xubuntu, Pardus etc. branden en installeren geeft geen problemen. Weet een van jullie waar ik de mist in ga??

Vr.gr. jabuca
« Laatst bewerkt op: 2010/12/20, 09:33:04 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline koos4401

  • Lid
Re: ubuntu 10.10 error
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/13, 09:38:07 »
Het lijkt alsof de CD niet deugt. Daarom de volgende vragen:
Heb je, voordat je de zaak  - als image - brandde, getest of het bestand correct gedownload was met bv. MD5sum?
Heb je traag gebrand, bij voorkeur níet boven de 8* of het minimum van je brandprogramma?
Heb je daarna weer gecontroleerd of het bestand nog steeds integer was?
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline jabuca

  • Lid
Re: ubuntu 10.10 error
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/13, 09:57:43 »
Hallo Koos.

Bedankt voor jou snelle reactie.
De image heb ik gebrand met Brasero op de laagste snelheid (2,4), en ook een paar maal met K3B. Maar ik heb niet getest met MD5sum. Ik ben nu op het werk(vandaag een lange dag), morgen eerst een vergadering op het gem.huis in Apeldoorn, na de middag naar Gouda, woensdag laat ik weten op het gelukt is.

Vr.gr. jabuca
« Laatst bewerkt op: 2010/12/13, 11:37:24 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: ubuntu 10.10 error
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/13, 19:28:03 »
Beste jabuca,

Je zou ook kunnen overwegen om eens te installeren via een usb-stick.
Brakke cd's heb ik ook vaak genoeg gehad  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Mikkel

  • Lid
Re: ubuntu 10.10 error
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/13, 22:25:43 »
..... gebrand met K3B als Image, als data, .......

Heb je nu gebrand als image of als data-cd? Als data-cd krijg je dus géén opstartbare cd......

Offline jabuca

  • Lid
Re: ubuntu 10.10 error
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/16, 19:54:11 »
Hallo Mikke, nee ik brand als image.

Vr.gr. jabucal
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jabuca

  • Lid
Re: ubuntu 10.10 error
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/16, 19:56:35 »
Hallo asphyxia.

Installeren via een usb-stick heb ik nog nooit gedaan, maar het aankomende weekend probeer ik een poging te wagen. Bedankt voor de tip.

Vr.gr. jabuca
 
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jabuca

  • Lid
Re: ubuntu 10.10 error
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/20, 09:32:14 »
Hallo allemaal.

Mijn probleem is opgelost, maar ik weet alleen niet hoe.
Ik had Pardus 2009.2 op een oude laptop gezet, waarop Windows XP opstond, bij het installeren werd gevraagd XP te verwijderen, en de hele harddisk te gebruiken, ja doe maar. nadien probeerde ik Ubuntu 10 te installeren, en andere distibuties, geen succes. Allerlei dingen geprobeerd die ik op het forum kreeg aangereikt, geen succes. Gisteren Pardus verwijderd, Debian 5.0 proberen te installeren, geen probleem, nadien Linux Mint Isadora geinstalleerd, geen probleem. Ter informatie; Debian 5.0 heb ik laten controleren door MD5sum, maar Linux Mint was een maand geleden op een DVD gebrand, maar niet gecontroleerd door MD5sum.

Allemaal vriendelijk bedankt voor alle goede raad en het meedenken.
Ook allemaal fijne feestdagen, en een heel goed (Linux) 2011
Vr.gr. jabuca
« Laatst bewerkt op: 2010/12/21, 07:25:36 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!