Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cd rip sound juicer  (gelezen 1028 keer)

Offline johande

  • Lid
cd rip sound juicer
« Gepost op: 2012/05/26, 11:53:21 »
Wanneer ik met Sound juicer een cd rip, gaat alles perfect, tot dat het een dubbel-cd is...
De eerste cd gaat ook nog goed, maar de 2de cd worden alle filenames correct gemaakt, maar de song is steeds dezelfde, nl de eerste song van CD2
Hoe ik het ook doe... enkel de songs van cd2 selecteren, alles geselecteerd laten...

hoe kan ik dit verhelpen?

Offline johande

  • Lid
Re: cd rip sound juicer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/27, 12:05:44 »
niemand dit probleem?
welke is anders goede cd ripper software, die album en nummers op www opzoekt en goed tagged?

Offline Bloom

  • Lid
Re: cd rip sound juicer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/27, 12:17:10 »
Jouw probleem ben ik nog niet tegengekomen met SoundJuicer. Om welke versie uit welke distributie gaat het?
Zelf gebruik ik overigens Asunder, dat bevalt me prima, werkt met eender welke desktop en zit in de repository's van zowel Debian als Ubuntu.

Offline johande

  • Lid
Re: cd rip sound juicer
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/27, 12:56:44 »
Jouw probleem ben ik nog niet tegengekomen met SoundJuicer. Om welke versie uit welke distributie gaat het?
Zelf gebruik ik overigens Asunder, dat bevalt me prima, werkt met eender welke desktop en zit in de repository's van zowel Debian als Ubuntu.
Ubuntu 10.04
Sound Juicer 2.28.1

Met asunder krijg ik:
Unable to create directory '//De Maxx - Long Player 2/': Toegang geweigerd

Offline Bloom

  • Lid
Re: cd rip sound juicer
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/27, 13:27:29 »
Als je bij Asunder bovenaan op Voorkeuren klikt, welke bestemmingsmap zie je dan opgegeven staan onder de tab Algemeen?

SoundJuicer 2.28.1 onder Ubuntu 10.04 kan geen info meer  van internet halen omdat MusicBrainz de methode daarvoor veranderd heeft. Je moet SoundJuicer 2.32 of hoger hebben voordat het weer werkt. Die is beschikbaar vanaf Ubuntu 10.10 als ik me niet vergis.

Offline johande

  • Lid
Re: cd rip sound juicer
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/27, 18:45:06 »
Niemand dus met probleem zoals gemeld in de startpost?
maw, bij jullie werkt dit zoals het hoort?

Re: cd rip sound juicer
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/27, 19:46:44 »
Nee, ook ik heb te kampen met veel problemen met Sound Juicer. Om te beginnen DIT probleem (heeft overigens niets met jouw issue te maken, maar er zijn toch wat teveel issues met het programmaatje). Ik heb zojuist getracht om ook een CD te rippen, maar bij mij gebeurde er helemaal niets. Het programma crashte meteen meerdere malen. Vervolgens Sound Juicer opgestart via de de terminal, en ik kreeg een waslijst met fouten. Op mijn voormalige Xubuntu-installatie deed hij het nog, maar op Mint dus crash na crash!

Sound Juicer is verworden van een fijn, betrouwbaar programmaatje tot een uiterst onstabiel gedrocht met een hoop kuren. Ik heb er jaren plezier van gehad, maar ik ben er nu wel klaar mee. Hopelijk dat de maker(s) het programmaatje in de toekomst weer bruikbaar maken, maar ik heb het zojuist onverbiddelijk verwijderd van mijn harde schijf! Ik gebruik nu definitief Asunder voor het rippen van CD's. Die werkt tenminste!  >:(
« Laatst bewerkt op: 2012/05/27, 19:50:46 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Tom

  • Lid
Re: cd rip sound juicer
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/27, 20:35:39 »
Dan meld dat op Launchpad ,dan heb je een kans dat er wat aan gedaan wordt. ;)
Gebruik zelf overigens al twee jaren Asunder simpel en licht.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline johande

  • Lid
Re: cd rip sound juicer
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/28, 09:55:23 »
Banshee lijkt het wel correct te doen...

Re: cd rip sound juicer
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/28, 14:44:39 »
Dan meld dat op Launchpad ,dan heb je een kans dat er wat aan gedaan wordt. ;)
Gebruik zelf overigens al twee jaren Asunder simpel en licht.

Hoi Wanda,

Ja, ik had al op 02-05-2012 getracht een melding te maken, maar helaas bleek dat bijzonder ingewikkeld te zijn. Ik heb het niet op Lauchpad proberen te doen, maar via Gnome Bugzilla. Verder heb ik ook nog een persoonlijk "no-reply" berichtje aan de ontwikkelaar gestuurd om hem kenbaar te maken dat er veel problemen zijn met zijn programmaatje, en dat ik getracht had een bugmelding aan te maken, en dat dit niet gelukt was. Verder ga ik er geen tijd meer in steken. Ik ben inmiddels "over" naar Asunder, en dat bevalt prima.  :)

Banshee lijkt het wel correct te doen...

Verrek.... ik wist helemaal niet dat Banshee dit ook kon! Ik heb Banshee eigenlijk nooit gebruikt, maar op Linux Mint is het een standaard mediaplayer. Ha ha ha... Weer wat geleerd. Nou ja, als dat ook werkt, gebruik dát! If it works, it works!  :laugh:
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?