Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Atom Editor  (gelezen 231 keer)

Atom Editor
« Gepost op: 2015/01/24, 13:36:40 »
L.S.
Heeft iemand ervaring met de Atom Editor (voor het schrijven van Bash- en Python-scripts)?

Re: Atom Editor
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/24, 16:10:08 »
Net even de deb geïnstalleerd (duurde merkwaardig genoeg wel twee of drie minuten). Na het starten zag ik als eerste een buffer (tekst) op m'n scherm en dacht hé, emacs! Atom is zo te zien een uitstekend stuk gereedschap, waar je eerst behoorlijk wat tijd in moet steken om de kracht ten volle te benutten (net zoals emacs of vim). De kleine 300 MB die deze editor op je schijf inneemt, zegt ook wel iets.

Voor het schrijven van bash- of andere scripts of programmacode is Atom overkill, dat is zoiets als brood bij de bakker halen met een olietanker.

Voor eenvoudig (of minder eenvoudig) scripten bestaan er tal van uitstekende editors, ik gebruik zelf altijd geany: licht van gewicht en kan genoeg. Maar er zijn nog een stel andere prima programma's.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/25, 16:22:19 door Paul Matthijsse »

Re: Atom Editor
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/25, 12:25:29 »
Dank voor de reactie en de test. Ik gebruik ook Geany voor Bash en Python, een voortreffelijke editor. Maar ik las een enthousiast artikel over Atom in Linux Magazine dus ik was benieuwd. Maar inderdaad, 300 Mb is overkill.