Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kun je ongestraft een andere linux distro over een eerdere heen instal  (gelezen 1281 keer)

_mg

  • Gast
Hi Ubunteros,

Ik probeer al een heel tijdje van mijn laptob met VISTA en Ubuntu een laptop te maken die ook draadloos onder linux werkt; laptob is vrij nieuw en dus helaas de ingebouwde wifi wordt nog niet door de huidige kernel ondersteunt dmv een geschikte driver;
Pjotr123 suggereerde om overspel te plegen metbv Fedora 8 (in november komt die uit  met kernel 2.6.23) en die is schijnt geschikt.

Enfin curiosity leiide er toe dat ik de liveCD van fedora 7 gebrand hebt en nog niet geinstalleerd ziet alles er heel mooi uit en gelijk goed (fonts screen size etc). Omdat ik gelezen had dat Linux Mint (gebaseerd op feisty) (casandra) ook direct drivers goed zou zetten (beetje eufemistisch geformuleerd) heb ik een dual boot Vista en Linux Mint gemaakt;

nu wil ik ipv linux mint er fedora 7 op zetten (ik hoop nl dat ik een net aangeschafte Linksys WUSB54GC wireless usb adapter mee aan de praat kan krijgen )

KAN IK NU simpelweg fedora 7 installeren over linux mint heen (dus / swap en /home formatteren en vervolgens mounten onder fedora????

Virendelijke groet

Marcel


Kun je ongestraft een andere linux distro over een eerdere heen instal
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/06, 22:59:49 »
als ik het goed snap moet mint weg en fedora in de plaats?

dan gewoon de partitie waar mint opstaat en fedora op die partitie installeren lijkt me...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Kun je ongestraft een andere linux distro over een eerdere heen instal
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/06, 23:00:58 »
Juist. Maar schiet je wel wat op met Fedora 7? Die heeft niet de kernel die jij zoekt, toch? Namelijk 2.6.23 ?

_mg

  • Gast
Kun je ongestraft een andere linux distro over een eerdere heen instal
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/06, 23:06:13 »
Nee dat klopt maar dat was de fascinatie van het overspel (groener gras aan de andere kant van het hek) :)
Marcel

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Kun je ongestraft een andere linux distro over een eerdere heen instal
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/06, 23:07:29 »
Citaat van: _mg
Nee dat klopt maar dat was de fascinatie van het overspel (groener gras aan de andere kant van het hek) :)
Marcel
Jaaah, Fedora 7 is een bloedmooie meid!   :-)

_mg

  • Gast
Kun je ongestraft een andere linux distro over een eerdere heen instal
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/06, 23:09:30 »
Wat mij even deed twijfelen was wat eerder Chris_Burg overkwam toen hij zomaar feisty eraf formateerde en ff grub vergeten was ; (hij legde evenwel niet uit wat hij nu precies vergeten was te doen; en ik wil eigenlijk niet indezelfde kuil vallen; als het goed is dan zou (met kunst en vleigwerk)  WUSB54GC van linksys wel ondersteund moeten kunnen worden...

Marcel

Kun je ongestraft een andere linux distro over een eerdere heen instal
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/07, 00:07:49 »
Je zal ook het bestandssysteem moeten formatteren en de home partitie anders is het vragen om problemen ik heb het eens geprobeerd met mandriva en het ging finaal de mist in.Ik wil ook Fedora 8 eens installeren de beta ziet er al goed uit :P