Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 11.10 starten vanuit de slaap stand resulteert in reboot...  (gelezen 678 keer)

11.10 starten vanuit de slaap stand resulteert in reboot...
« Gepost op: 2011/10/22, 20:39:49 »
Hoewel het starten uit de pauzestand vlekkeloos verloopt, herstart mijn probook 5320 met 11.10 na een slaapstand.
Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?


Offline vanadium

  • Lid
Re: 11.10 starten vanuit de slaap stand resulteert in reboot...
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/23, 10:18:55 »
Moeilijk, vrees ik. Stand by en Hibernate blijken een moeilijk punt te zijn in linux. Je moet wat geluk hebben als het alletwee werkt. Je mag al van geluk spreken dat Stand by werkt.

Re: 11.10 starten vanuit de slaap stand resulteert in reboot...
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/23, 10:39:55 »
Moeilijk, vrees ik. Stand by en Hibernate blijken een moeilijk punt te zijn in linux. Je moet wat geluk hebben als het alletwee werkt. Je mag al van geluk spreken dat Stand by werkt.

Ja, dat is ook moeilijk in Linux, maar helaas kan Linux daar niks aan doen.
http://sathyasays.com/2008/06/24/so-why-is-acpi-such-a-problem-in-linux/

Offline Nardon

  • Lid
Re: 11.10 starten vanuit de slaap stand resulteert in reboot...
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/23, 11:36:28 »
Inderdaad een vreemd iets.. En soms verschilt het ook weer per release of het wel of niet werkt.. zo werkte het in Ubuntu 10.04 niet, maar toen ik 10.10 installeerde werkte het weer wel!

Heb nu 11.10 geïnstalleerd maar heb nog niet echt geprobeerd, zal ik zo eens even doen. Kijken of het werkt.. :P

Offline Nardon

  • Lid
Re: 11.10 starten vanuit de slaap stand resulteert in reboot...
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/23, 11:38:55 »
Moeilijk, vrees ik. Stand by en Hibernate blijken een moeilijk punt te zijn in linux. Je moet wat geluk hebben als het alletwee werkt. Je mag al van geluk spreken dat Stand by werkt.

Ja, dat is ook moeilijk in Linux, maar helaas kan Linux daar niks aan doen.
http://sathyasays.com/2008/06/24/so-why-is-acpi-such-a-problem-in-linux/

Oftewel, MS die zich niet aan standaarden houdt.. waar hebben we dat eerder gehoord? (*kuch* IE *kuch*)

Re: 11.10 starten vanuit de slaap stand resulteert in reboot...
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/23, 11:46:41 »
Toch jammer, want als dat nu eens net zo goed zou kunnen werken als op een macbook oid. Ik sta nog elke keer verbaasd te kijken hoe achteloos mijn vriendin de acculader kan vergeten, met als argument.. "Ik heb nog zeker 4 uur over" en als ze hem dichtklapt en weer openklapt is de machine er instant weer. Ook al is hij drie dagen in de tas blijven zitten....

Re: 11.10 starten vanuit de slaap stand resulteert in reboot...
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/23, 12:17:09 »
Citaat
Inderdaad een vreemd iets.. En soms verschilt het ook weer per release of het wel of niet werkt.. zo werkte het in Ubuntu 10.04 niet, maar toen ik 10.10 installeerde werkte het weer wel!

Heb nu 11.10 geïnstalleerd maar heb nog niet echt geprobeerd, zal ik zo eens even doen. Kijken of het werkt.. Tongue

Bij 11.10 heb je helemaal geen energie beheer, c.q. scherm beveiliging.
Het enigste wat je kunt doen is scherm uitzetten ( tijd kun je instellen) en desnoods vergrendelen.

Het is wel mogelijk het screensaver en energie beheer programma te downloaden, moet dan nog wel appart in de opstart opties worden gezet.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com