Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan je een Attachment hangen aan een posting met Pan newsreader?  (gelezen 671 keer)

Ik gebruik Pan om mijn nieuws te lezen. Ik heb twee vragen.

1- Hoe kan je zien of er aan een nieuwsbericht een Attachment is gekoppeld? (Bij windows zie je meestal een paperclipje, maar zoiets heb ik bij Pan nog niet ontdekt)

2- Hoe kan je een bericht op een nieuwsserver posten met een attachment eraan? Als ik op de knop druk: Post to Newsgroup, dan opent er een venster waarin ik een bericht kan schrijven, maar ik kan nergens ontdekken hoe aan dat bericht een bijlage te koppelen.

Iemand enig idee?

alvast bedankt voor het kijken,

Groet,
Thomas.

CrazyCentaur

  • Gast
kan je een Attachment hangen aan een posting met Pan newsreader?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/14, 07:08:42 »
Citaat van: tommie74
Ik gebruik Pan om mijn nieuws te lezen. Ik heb twee vragen.

1- Hoe kan je zien of er aan een nieuwsbericht een Attachment is gekoppeld? (Bij windows zie je meestal een paperclipje, maar zoiets heb ik bij Pan nog niet ontdekt)
Versie 14.2.91 (Dapper) / 0.120 (Feisty): Een tekstbericht heeft een envelopje, een bericht plus attachment bij mij een groen 'iets' wat me ook een klipje lijkt. Belangrijk bij 14.2 is dat je met het onderwerp Filter (hoofdmenu) leert werken. Als je bijvoorbeeld Match only binary attachments aanvinkt, zie je uiteraard alleen de berichten waar attachments aanhangen. Speel er maar eens mee. Als je dat verkeerd hebt staan zie je dus helemaal niets :) Op een andere manier hetzelfde bij 0.120: zie de filterpictogrammen rechtsboven (er zit in het menu nu verborgen onder View / Header pane)

Citaat van: tommie74
2- Hoe kan je een bericht op een nieuwsserver posten met een attachment eraan? Als ik op de knop druk: Post to Newsgroup, dan opent er een venster waarin ik een bericht kan schrijven, maar ik kan nergens ontdekken hoe aan dat bericht een bijlage te koppelen.
Volgens mij kan dat ook niet. Het heet dus Pan Newsreader en is met name gericht op lezen/ophalen. Je kunt wel tekstmails sturen, maar inderdaad zie ik ook niet hoe je er een bijlage aan hangt. In beide versies.

Pan is lang niet meer bijgehouden (heel lang 14.2.91). Nu zit er weer beweging in en ik was blij verrast dat er in Feisty een nieuwe versie 0.120 zat. Inmiddels is de beta op 0.127, dus er wordt weer aan gewerkt. Wie weet komt de bijlage-functie er ook wel in.

kan je een Attachment hangen aan een posting met Pan newsreader?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/14, 10:12:24 »
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb wat op wikipedia.org gekeken om te kijken wat nu eigenlijk binary attachments zijn en vond het volgende:

Citaat
There are several different types of news clients, depending on the type of service the user needs - whether intended primarily for discussion or for downloading files posted to the alt.binaries hierarchy. Although Usenet originally started as a message board without any file attachment ability, many Usenet users today do not participate in NNTP discussion groups, as was common during the 1980s and 1990s before the emergence of website forums, and only use Newsgroups for downloading files such as music, movies, software and games. Therefore, their needs call for a streamlined client for quickly grabbing binary attachments, and without the extraneous clutter of text reading and posting features that file downloaders have little use for. As NZB files have largely replaced the inefficient and time-consuming process of having to download headers, many of the more recently-developed binary downloading clients have dropped header support entirely.


Types of clients:
   1. Traditional newsreaders - designed primarily for reading/posting text posts; limited and often cumbersome binary attachment download functionality. (example: most email clients such as Outlook and Netscape, as well as more specialized newsreaders such as Agent)
   2. Binary grabbers/pluckers - designed specifically for easy and efficient downloading of multi-part binary post attachments; limited or nonexistent reading/posting ability. These generally offer multi-server and multi-connection support. Most now support NZBs, and several either support or plan to support automatic Par2 processing. (example: Grabit, Newsbin, Newsleecher)
         1. NZB downloaders - basically a binary grabber client without header support; can only load 3rd-party NZBs to download binary post attachments; Since there's no support for viewing a NNTP server's grouplist or headers, they cannot browse groups or read/post text messages. (Example: NZB-O-Matic, SABnzbd, Ninan)
   3. Binary Posting Clients - designed specifically and exclusively for posting multi-part binary files. (example: PowerPost)
   4. Combination client - Jack-of-all-trades that fully supports text reading/posting, as well as hassle-free multi-segment binary downloading. Being the most complex and feature-rich, these also tend to be the most difficult to learn. (example: Usenet Explorer)
Ik denk dat er verschillende vormen van attachments zijn. Binary attachments, en de soort van attachments die je ook aan email kan hangen. Ik vermoed nu dat Pan wel de binary attachments aangeeft maar niet de "normale" . Zou dat kunnen kloppen?

CrazyCentaur

  • Gast
kan je een Attachment hangen aan een posting met Pan newsreader?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/14, 15:52:23 »
Ik zie het verschil niet?? Wat is dan een normale attachment? Een Word-document?

Of bedoel je bijlagen die in je bericht kunnen opgenomen worden (zoals een platte tekst of een HTML of XML-bestand wel eens gewoon leesbaar in je bericht komt te staan)(ik bedenk dat dat met plaatjes ook gebeurt).

Nee, ik snap toch het verschil niet. Alle bijlagen zijn gewoon binair, wat mij betreft :)