Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu ziet niet alles in netwerk  (gelezen 1136 keer)

ubuntu ziet niet alles in netwerk
« Gepost op: 2007/08/22, 13:28:57 »
Ik heb een draadloze laptop met ubuntu. Een tweede desktop met opensuse 10.2. Een derde desktop met duoboot en daar staat een kubuntu en xp op. Bovendien heb ik nog een netwerkprinter. Alles staat op 1 router aangesloten. (Je ziet, ik ben aan het experimenteren.)

Hoe komt het nu dat mijn  laptop  het windowsnetwerk wel ziet, de xp computer ziet (niet kubuntu als die draait) en daar toegang heeft tot de sharedocs. De rest ziet hij niet. Opensuse ziet hij niet. Printen kan wel, maar ik zie hem niet.
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man Schweigen." (Wittgenstein 1921)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
ubuntu ziet niet alles in netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/22, 16:20:20 »
Zien de Kubuntu en Suse computers wel alle andere computers?

ubuntu ziet niet alles in netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/22, 19:23:12 »
Nee!
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man Schweigen." (Wittgenstein 1921)

ubuntu ziet niet alles in netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/23, 10:02:47 »
Is het mogelijk dat (k)ubuntu windows-xp en linuxdistributies tegelijk kan waarnemen in een netwerk? Ik wil namelijk mijn oude bestanden (muziek, film, docs et cetera) van mijn xp machine langzamerhand overzettten naar (k)ubuntu. Dat maakt de migratie makkelijker. Zoals ik in mijn eerste post liet zien, kan alleen ubuntu de shareddocs van xp zien. Opensuse en kubuntu worden niet gezien.
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man Schweigen." (Wittgenstein 1921)

lordwodan

  • Gast
ubuntu ziet niet alles in netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/01, 16:48:12 »
Ben je hier al verder mee?

Wat wil je bereiken? Op welke pc staan de bestanden die je door het hele netwerk wilt kunnen zien?

Wellicht stomme vraag maar staan ze allemaal wel in de zelfde iprange en klopt de naam van de werkgroup overal?