Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Distributie die meteen alle media afspeelt  (gelezen 9378 keer)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #25 Gepost op: 2010/05/15, 16:59:56 »
Uitzending gemist van de Nederlandse omroep moeten lukken met Ubuntu, alleen niet meteen/out-of-the-box. Er is een hulp pagina speciaal voor Ubuntu gebruikers: http://help.omroep.nl/faqs/uitzending-gemist-op-ubuntu

De genoemde sites met tips, mint, suse: het geeft mij geen 100% dekking voor multimedia.

Bijvoorbeeld gemiste afleveringen van "Goede Tijden Slechte Tijden" (een bekende soapserie in NL) op RTL gemist. Het bekijken van het Weekoverzicht van GTST, reclame- en bonusfilmpjes werken prima maar de gemiste afleveringen zelf niet. :|

Op Windows kunnen gemiste afleveringen van GTST probleemloos worden bekeken. Je moet Silverlight installeren maar dat wijst zich vanzelf.

Zelfde voor bepaalde sport sites zoals Eredivisie Live, probleemloos op Windows en mijn mobiele telefoon maar echt niet met Ubuntu (/tips/suse/mint). :|
Klik links bovenin op Documentatie

Offline satshow

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #26 Gepost op: 2010/05/15, 22:31:15 »
Ik blijf het maar vreemd vinden dat niet alles gewoon af te spelen is.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #27 Gepost op: 2010/05/16, 09:48:17 »
Dat is niet raar hoor, dat is in dat andere OS ook zo. Er zijn niet voor niets allerlei Codec-packs in omloop. Ik denk dat wat betreft het na-installeren, de reeds genoemde distro's ruimschoots voldoen. Ik ben zelf fervent Linux Mint gebruiker en heb volgens mij alleen Moonlight hoeven bij-installeren. En ik heb volgens mij een multimediadekking van 99,9999999999999 procent. Heel af en toe is er iets dat niet in een keer werkt, maar even fröbelen zorgt er dan toch voor dat ik het kan zien.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline walterav

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #28 Gepost op: 2010/05/16, 10:45:11 »
Ik blijf het maar vreemd vinden dat niet alles gewoon af te spelen is.

Toch is het niet vreemd, voor zo'n beetje alle content zijn gelicenceerde decoders nodig en gelicenceerde spelers die met DRM om kunnen gaan, deze zijn op hun beurt niet beschikbaar voor alle platformen. Helaas is er voor 'Linux' geen Authentieke Silverlight, maar een Opensource project die een hele versie achterloopt.

Dat is niet raar hoor, dat is in dat andere OS ook zo. Er zijn niet voor niets allerlei Codec-packs in omloop. Ik denk dat wat betreft het na-installeren, de reeds genoemde distro's ruimschoots voldoen. Ik ben zelf fervent Linux Mint gebruiker en heb volgens mij alleen Moonlight hoeven bij-installeren. En ik heb volgens mij een multimediadekking van 99,9999999999999 procent. Heel af en toe is er iets dat niet in een keer werkt, maar even fröbelen zorgt er dan toch voor dat ik het kan zien.

Tegenlicht documentaires, de nieuwere doen het alleen met Silverlight "Windows/Mac OS X"en dus Moonlight in Linux en deze heb ik helaas nog niet aan de gang gekregen. Ben benieuwd hoe dat met het WK zal gaan...
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 10:46:42 door walterav »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #29 Gepost op: 2010/05/16, 22:02:33 »
Tegenlicht documentaires, de nieuwere doen het alleen met Silverlight "Windows/Mac OS X"en dus Moonlight in Linux en deze heb ik helaas nog niet aan de gang gekregen. Ben benieuwd hoe dat met het WK zal gaan...
De laatste Tegenlicht afleveringen kan ik zien met Totem, dus hier niet voor Silverlight kiezen kan je wellicht helpen. :)

Goed te lezen dat er gebruikers zijn die 100% van hun multimedia kunnen afspelen met Ubuntu.

Dit is anders bij multimedia die door populaire en legale site zoals RTL, SBS (Veronica), eredivisie live, UEFA wordt aangeboden en prima zijn af te spelen met Windows. Met geen enkele linux distributie lijkt dit 100% te werken.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline walterav

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #30 Gepost op: 2010/05/17, 00:36:37 »
De laatste Tegenlicht afleveringen kan ik zien met Totem, dus hier niet voor Silverlight kiezen kan je wellicht helpen. :)

Ik kan nergens op de Tegenlicht website een link vinden om niet voor Silverlight te kiezen, zou je een link kunnen posten ???

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #31 Gepost op: 2010/05/18, 20:42:16 »
Ik kan nergens op de Tegenlicht website een link vinden om niet voor Silverlight te kiezen, zou je een link kunnen posten ???
Op de website van tegenlicht.vpro.nl wordt gevraagd om silverlight te gebruiken. Maar via www.uitzendinggemist.nl lukt het misschien wel (hier wel :)).
Klik links bovenin op Documentatie

Offline walterav

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #32 Gepost op: 2010/05/18, 21:58:17 »
Ik kan nergens op de Tegenlicht website een link vinden om niet voor Silverlight te kiezen, zou je een link kunnen posten ???
Op de website van tegenlicht.vpro.nl wordt gevraagd om silverlight te gebruiken. Maar via www.uitzendinggemist.nl lukt het misschien wel (hier wel :)).

LOL, kom er net achter dat de 'nieuwere' afleveringen ook op Uitzendinggemist.nl staan. Ik kreeg als ik bij zoeken tegenlicht intypte alleen een uitzending uit 2008, dus vandaar dat ik dacht dat ik was overgeleverd aan Silverlight op de tegenlicht website zelf.
Nu ik opnieuw op Uitzendinggemist kijk onder de 'T' en dan 'tegenlicht' aanklik krijg ik een redelijk recent lijstje van het heden tot 2009-11-30. Dank u.