Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lage resolutie op LCD TV  (gelezen 1183 keer)

Offline Geitekont

  • Lid
Lage resolutie op LCD TV
« Gepost op: 2009/05/31, 15:57:36 »
Hallo mensen :)

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een pc met een G-force 5600 aangesloten via DVI > HDMI op een Philips LCD TV.
Ubuntu geinstalleerd geupdate etc werkt prima.

Nu kan ik via hardware drivers de Nvidia drivers installeren. Ubuntu installeert dan nvidia-glx-new. Na een reboot merk ik op dat de letters vaag zijn en de iconen in de werkbalk buiten het beeld vallen ( ik dacht niet de juist drivers). Heb dus via synpatic nvidia-glx-new geuninstalled, en nvidia-glx geinstalleerd.

Na het rebooten zijn de letters in Ubuntu niet meer korrelig, alleen is het scherm erg klein. En kan maar een maximal resolutie kiezen van 800x600.

Nu zit ik eigelijk met het volgende, wele nvidia driver moet ik nou hebben, glx, glx-new of legacy ?

En hoe zorg ik er voor dat ik het scherm grote kan aanpassen. Want de ene keer is het beeld veelte klein. En de andere keer zeg maar te groot (dan mis ik dingen)

Alvast bedankt :)

Re: Lage resolutie op LCD TV
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/31, 16:54:40 »
Welke versie van Ubuntu heb je? Zitten inmiddels aan de Nvidia-180 driver.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Geitekont

  • Lid
Re: Lage resolutie op LCD TV
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/01, 11:18:22 »
Heb Ubuntu 8.04 ,

Heb het idee dat die nvidia-glx wel goed zijn, maar dan is het scherm veelste klein. En heb geen idee hoe je dat groter kan krijgen. In windows heb je zeg maar zon progje van Nvidia dan kun je het beeldscherm grote instellen (dit geval de tv).


Heb heb Nvidia-settings ook al geïnstalleerd maar daar mee kan ik de grote niet instellen van mn beeld.

Re: Lage resolutie op LCD TV
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/01, 11:21:14 »
Het enige wat waars. nodig was geweest, was de anti-aliasing van de letters wat lager zetten ;)

Offline Geitekont

  • Lid
Re: Lage resolutie op LCD TV
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/01, 11:51:59 »
Het enige wat waars. nodig was geweest, was de anti-aliasing van de letters wat lager zetten ;)

Als ik wist hoe dat kon ;)