Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: php encoder  (gelezen 1315 keer)

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
php encoder
« Gepost op: 2011/01/05, 11:02:35 »
Ik ben op zoek naar een encoder om mijn PHP scripts te kunnen coderen zodat anderen deze niet kunnen lezen/aanpassen wat kan ik het beste op een Ubuntu server gebruiken ?


Paul
mijn handtekening ????

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: php encoder
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/05, 13:17:18 »
PHP scripts worden als het goed is op de server zelf uitgevoerd. Iemand die een PHP pagina van de server opvraagt krijgt het resultaat van de uitgevoerde PHP code te zien, en niet je script zelf (tenzij PHP niet op de server geinstalleerd is).
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: php encoder
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/05, 13:33:27 »
paulnl, kun je aub vertellen wat je precies wilt bereiken?
Of misschien heeft Ronnie je vraag al beantwoord...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: php encoder
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/05, 13:48:42 »
Ik ga een aantal scripts uitlenen en deze wil ik beveiligen zodat deze niet gebruikt kunnen worden om te lezen.


Paul
mijn handtekening ????

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: php encoder
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/05, 13:56:37 »
Ik zou eens kijken naar een obfuscator. Zo'n ding maakt code "onleesbaar" voor mensen.
http://www.google.com/search?q=php+obfuscator

100% niet kunnen laten lezen blijft lastig, gezien Apache die php bestanden wel moeten kunnen begrijpen.
Wellicht kun je kijken of je de php scripts kunt compileren en ze dan uitlenen. Ik denk dat je dan wel iets aan Apache moet doen om ze te kunnen uitvoeren.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!