Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: creative zen touch en/of ipod  (gelezen 2317 keer)

creative zen touch en/of ipod
« Gepost op: 2007/07/21, 23:27:35 »
Werk nu 4 maanden met ubuntu feisty. Alles werkt prima en ik ben er redelijk thuis in inmiddels, behalve de terminal.

Ik heb een creative zen touch 20 gb en een ipod 4e generatie 40gb grayscale. Deze wil ik ook graag goed werkend krijgen op ubuntu. Maar, this is driving me insane! Ik heb inmiddels iedere wiki, onderwerp op dit forum bekeken en uitgeprobeerd maar zonder fatsoenlijk resultaat. Ik ben behoorlijk handig met computers, maar ik ben wat dit betreft aan het einde van mijn latijn.

Gnomad werkt enigzins maar duurt een eeuwigheid voordat ie de zen touch heeft ingelezen. En 20 GB drag en paste is heel onpraktisch.
GTKPOD kan niet rippen en niet afspelen
Banshee herkent wel mijn ipod, maar kan niets met AAC bestanden en WMA bestanden. Amarok werkt is een puzzel om uberhaubt een ipod of Creative zen touch te herkennen en snapt dan de WMA bestanden niet en ook geen aac bestanden

Banshee gaat proberen alle bestanden  af te spelen maar omdat ie niet met WMA en AAC over weg kan loopt ie vast

Ripper X werkt prima, maar kan geen WMA rippen en dat is wat mijn creative zen touch het liefste heeft. en mijn ipod eet alleen AAC, MP3 of WAV. Bovendien ript rxripper cd's naar eigen folders en dat snapt banshee weer niet.

De ogg EN flac bestandstypen worden noch door mijn creative zen touch, noch door mijn ipod gegeten.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar Banshee omdat ie en kan rippen en omdat het een overzichtelijk programma is maar die herkent mijn creative zen niet en kan geen wma rippen.

Ligt dit nu aan mij? Zo ja dan ben ik bang dat heel veel anderen hier ook niets van snappen. Is er licht aan het einde van deze tunnel. Ik wil perse door met ubuntu omdat ik de opzet ondersteun en het  syteem verder bijzonder krachtig  vind, maar dit.... rrrrmmmrwwwrrzzzzzzgggggggrrrrrr. ........

PS mijn ipod wordt met een usb kabel direct herkend onder ubuntu. Mijn creative zen touch niet
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Soul-Sing

  • Lid
creative zen touch en/of ipod
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/21, 23:58:38 »
in amarok kun je: amaroks settings je MTP device toekennen. dan werkt in ieder geval met je ZEN en misschien ook met je IPOD. MTP zit in amarok vanaf de feisty release. heb je de MTP device ontdekt in amarok? amarok is in staat de Zen te herkennen en te vullen, inclusief mapstructuren, playlists aanmaken etc.
je was al eerder een draadje gestart, dat heeft dus niet echt geholpen...blijkbaar. : http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11110

Citaat
If Amarok cannot find your MTP device, you should check that libmtp can access your device. Do this by running mtp-detect as the user that you run Amarok as. If it detects your device and prints out lots of interesting device information, then Amarok should be able to find it. If not, you need to verify your libmtp installation.
Citaat
Go into the Media Devices section of the Amarok configuration menu,
and click "Add Device". Click on the dropdown menu of different device
plugins. If there are multiple plugins listed

creative zen touch en/of ipod
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/22, 11:59:49 »
Bedankt voor de hulp. Amarok herkent nu mijn zen touch. Ik weet niet hoe ik het gedaan heb, maar alle muziek vanaf mijn zen touch staat nu dubbel in de collection. Ik weet niet hoe ik dit gedaan heb (dat is al vervelend) maar de muziek staat nu in een tmpbestand en niet in mijn muziek map.

Ik heb al vaker met Amarok proberen te werken, en ik vind Amarok een verschrikkelijk gebruiksonvriendelijk programma, excusez le mot. Smaken verschillen, maar ik kan er niet mee uit de voeten. En het programma kan (voor zover ik kan zien) weer niet rippen. Het programma loopt bij mij ook regelmatig vast.
Banshee vind ik gebruiksvriendelijker maar die herkent mijn zen touch niet en kan niet overweg met wma files. Ripper x kan ik gebruiken om mp3 te rippen, maar die kan weer niet overweg met wma.

Ik snap dat onder ubuntu liever niet met WMA wordt gewerkt maar WMA wordt door het merendeel van de spelers gebruikt.

Is er een mogelijkheid om Banshee met WMA te laten werken en mijn zen touch te laten herkennen. Aangezien de ipod ook met WMA overweg kan zou dat een aardige oplossing zijn.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline vanadium

  • Lid
creative zen touch en/of ipod
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/22, 12:32:38 »
Kan je niet de Creative Zen gewoon als harde schijf benaderen en op die manier je muziek kopieëren? Voor wat je ipod betreft, op jou model kan je de open source Rockbox firmware installeren, waardoor je ogg en flac support bijkrijgt, perfecte gappless playback en relaygain. Blijf alsjeblieft volledig weg van wma: er is geen enkele reden om wma te gebruiken. mp3 is ook een probleemformaat, maar er is excellente softwareondersteuning en tot nader order blijft dit de de facto standaard: welke mp3 speler ook ondersteunt het. De open source lame codec is de allerbeste mp3 codec die er bestaat. Ik wist trouwens niet dat de ipod wma ondersteunt! Ben je dit zeker?

Offline Soul-Sing

  • Lid
creative zen touch en/of ipod
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/22, 12:35:10 »
Citaat
Banshee is a iTunes clone for the Gnome Desktop.
“Import, organize, play, and share your music using Banshee’s simple, powerful interface.
Rip CDs, play and sync your iPod, create playlists, and burn audio and MP3 CDs. Most portable music devices are supported.
Banshee also has support for podcasting, smart playlists, music recommendations, and much more.�  from banshee home page.
: http://banshee-project.org/Main_Page

probeer daar eens te kijken. ik gebruik banshee niet. iemand?

creative zen touch en/of ipod
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/22, 13:25:08 »
Vanadium:

Mijn zen touch wordt vreemd genoeg niet herkend door ubuntu als externe harde schijf. Dat Rockbox, waar haal ik dat vandaan:

Leo: De geadviseerde website had ik al gevonden, maar deze geeft geen uitleg over wat te doen met het bestandsformaat.
deze is wel heel informatief:

http://www.simplehelp.net/2007/07/08/how-to-use-banshee-to-manage-your-ipod-in-ubuntu/#comment-37509

Als ik (en neem ik aan anderen) die rockbox firmware inderdaad kan installeren dan kan ik wel met de ipod met banshee uit de voeten.  

Itunes kan wel met WMA overweg, maar je kan muziek niet wma rippen: Bij het allereerst opstarten vraagt itunes om muziek te importeren en kan dan ook wma importeren.

bewerken/ voorkeuren/ geavanceerd/ importeren/ importeren met/ daar vind je de volgende bestandstypes waar je uit kan kiezen: AAC, AIFF, Apple Lossless, mp3 en wav. Maar ik wil juist van windows af dus dat is weer niet de bedoeling.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

creative zen touch en/of ipod
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/22, 16:26:06 »
rockbox heb ik zelf gevonden, maar heeft alleen maar mijn ipod flink doen crashen. error. Ging niet meer aan of uit en was niet meer benaderbaar. Deed helemaal niets meer. Kon hem gelukkig nog op diskmode terugkrijgen en hij is nu aan het herstellen. Dit ga ik niet nog een keer proberen. :(
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum