Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows netwerk niet benaderbaar via Locaties - Netwerk  (gelezen 695 keer)

Offline champagne

  • Lid
Windows netwerk niet benaderbaar via Locaties - Netwerk
« Gepost op: 2008/09/27, 18:40:42 »
Hi

Ik heb vandaag mijn dual boot eraf gedonderd en mijn volledige laptop ter beschikking gesteld aan Ubuntu :-)

Bijna alles draait weer als een zonnetje, maar er is iets dat ik niet echt snap.

Wanneer ik via Locaties - Netwerk het windows netwerk aanklik om mijn andere op (helaas) nog xp gebaseerde machine te zien, dan staat hij eventjes te denken en verschijnt er vervolgens een leeg window.

Wanneer ik echter vanuit de locatieregel smb://computernaam intyp, zie ik wel het gewenste resultaat.

(ik geef overigens niet de naam van de werkgroep zoals deze in het windows netwerk gedefinieerd is)

Heeft iemand een idee?

Offline champagne

  • Lid
Windows netwerk niet benaderbaar via Locaties - Netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/30, 11:03:44 »
Is er niemand die een idee heeft waar dit aan kan liggen?

Windows netwerk niet benaderbaar via Locaties - Netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/30, 11:27:53 »
Ik heb dat ook wel eens in Nautilus. Ik doe dan een refresh van het venster en dan komt de werkgroep meestal wel tevoorschijn. heb je dat geprobeerd?
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline joop905

  • Lid
Windows netwerk niet benaderbaar via Locaties - Netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/30, 11:43:54 »
Linux, Windows, Samba, SMB, netwerk, mappen, folders, sharing, delen
http://www.multidesk.be/artikels/artikel/233/Bestanden-delen-tussen-Windows-en-Linux-via-Samba.html

Offline champagne

  • Lid
Windows netwerk niet benaderbaar via Locaties - Netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/30, 13:35:17 »
Citaat van: prikkebeen2
Ik heb dat ook wel eens in Nautilus. Ik doe dan een refresh van het venster en dan komt de werkgroep meestal wel tevoorschijn. heb je dat geprobeerd?
Ik heb dat niet direct op die manier geprobeerd, maar ook na opnieuw opstarten blijft dit issue bestaan.


Citaat van: joop905
Linux, Windows, Samba, SMB, netwerk, mappen, folders, sharing, delen
http://www.multidesk.be/artikels/artikel/233/Bestanden-delen-tussen-Windows-en-Linux-via-Samba.html
Net even snel gekeken naar de link. Ziet er op het eerste gezicht erg helder en duidelijk uit. Zal er thuis verder uitgebreid naar kijken.

Thanx voor de reacties.