Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-One  (gelezen 1437 keer)

Offline koebel

  • Lid
Ubuntu-One
« Gepost op: 2010/10/28, 23:39:21 »
Hallo beste mensen, heb Ubuntu One geïnstalleerd. Krijg het niet goed werkend. Een paar vragen : hoe werkt one, wat kun je ermee
doen en is er een handleiding ( liefst nederlands ) die begrijpelijk is ? Heb al lang gezocht op internet maar kom er niet echt uit.Gr Ton

Offline vilamar

  • Lid
Re: Ubuntu-One
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/29, 07:02:34 »
Voor een simpele Engelse (sorry) handleiding:
https://wiki.ubuntu.com/UbuntuOne

Je kan eenvoudig bestanden uploaden en synchroniseren naar een zogenaamde "cloud" van 2 GB als backup of om te delen met anderen. Van op iedere Ubuntu-pc kan je dan inloggen en die bestanden gebruiken.
Dit kan ook met contactpersonen in Evolution, met todo's uit Tomboy enz.
UbuntuOne maakt een map aan in uw persoonlijke map, de bestanden die hier in komen worden automatisch geüpload en gesynchroniseerd met de map op de UbuntuOne server, de "cloud"

UbuntuOne staat nog niet 100 % op punt, al wordt er wel hard aan gewerkt.
Voor bestanden gebruik ik zelf liever voorlopig ook nog Dropbox.
https://www.dropbox.com/

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Ubuntu-One
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/29, 13:07:45 »
Ik heb zelf wat gezeur gehad in Ubuntu 10.10 nadat ik Ubuntu One ging gebruiken. Op een gegeven moment werd ook de firefox plugin Bindwood geïnstalleerd wat Firefox onwerkbaar traag maakte...

Voorlopig niet aan beginnen zou ook mijn advies zijn.

Offline koebel

  • Lid
Re: Ubuntu-One
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/29, 21:04:24 »
Bedankt, mensen, zal er maar eens een paar weekjes of maanden op wachten tot ubuntu one verbeterd is. gr. Ton

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Ubuntu-One
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/30, 00:29:58 »
Heb vandaag overigens femke's dropbox advies opgevolgd en dat werkt inderdaad wel als een dolle!
En femke, nog bedankt voor de extra 250MB ;)