Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Snap niets meer van m'n tele2-router WPA is soms WEB  (gelezen 1119 keer)

Offline Ramana

  • Lid
Snap niets meer van m'n tele2-router WPA is soms WEB
« Gepost op: 2011/10/13, 12:45:51 »
Draadloos doet moeilijk. Het lukt sinds een paar dagen niet om verbinding te krijgen met m'n Tele2 router. Toch ziet de netwerkmanager het signaal, maar blijft maar wachten op het ww. Ineens meldt het zich met een WEB-beveiliging i.p.v. WPA. Het vreemde is dat m'n internetradio wel verbinding maakt (dus WPA+WW-instellingen van de router zijn in orde).  Ook krijg een Window-PC  :-[ en een PC met Kubuntu 11.04  :) verbinding.

Dus met mijn PC (met Kubuntu 11.10) wil het niet lukken, wel wordt er verbinding gemaakt met een tweede router. Het lijkt erop dat de WPA-versleuteling van de router en die van Kubuntu niet goed samengaan.

(intussen heb ik de router ff gereset en wordt het weer als WPA gezien, maar blijft maar wachten op authorization...)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/13, 12:48:26 door Ramana »

Offline Ramana

  • Lid
Re: Snap niets meer van m'n tele2-router WPA is soms WEB
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/13, 13:23:40 »
Antwoord aan mezelf: misschien doet de USB-wifi (Sitecom 353) moeilijk.

Ik heb even een andere USB-Wifi geprobeerd (Sitecom WL-172) en dat ging goed. Daarna weer de 353 en toen werkte het plotseling...

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Snap niets meer van m'n tele2-router WPA is soms WEB
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/13, 15:39:18 »
even een heel offtopic vraagje, maar welke internetradio hebje (ben opzoek naar een nieuwe ;))?

Offline Ramana

  • Lid
Re: Snap niets meer van m'n tele2-router WPA is soms WEB
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/13, 17:07:05 »
Dat apparaatje van Logitech: Squeezebox internetradio

Bevalt prima: goed geluid voor zo'n klein kastje. Kost iets van 129,-